Premierowe odcinki 19. serii „Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.35, począwszy od 1 marca br. Trzy pierwsze oglądało średnio 3,44 mln widzów. Przełożyło się to na 21,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,44 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ojciec-mateusz-w-tvp1-3-4-mln-widzow-odcinka-skrytykowanego-w-gazecie-wyborczej-przed-emisje ##
Największą popularnością jak na razie cieszył się trzeci odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 3,68 mln oglądających.

Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 240 tys. osób. Wówczas trzy pierwsze odcinki siedemnastej edycji produkcji średnio przyciągały przed ekrany 3,68 mln osób, co przełożyło się na 22,96 proc. udziału w 4+, 16,40 proc. w 16-49 oraz 18,76 proc. w 16-59.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-m-jak-milosc-hit-tvp2-nokautuje-konkurencje ##
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” nadal jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajmuje TVN, nadający wówczas serial „Na Wspólnej” oraz teleturniej „Milionerzy”, co przekłada się na 12,72 proc. udziału. Dalej plasują się: Polsat („Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 11,38 proc.) oraz TVP2 (gł. „Dzięki Bogu już weekend”; 4,11 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-na-dobre-i-na-zle-4-1-mln-widzow-tvp2-liderem ##

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie komercyjnej na prowadzenie wysuwa się już jednak TVN, który ma małą przewagę nad Jedynką. Dalsze miejsca zajmują: Polsat i Dwójka.











