Średnia widownia premierowych trzeciego sezonu telenoweli, wyemitowanych w okresie od 9 września 2019 roku do 30 kwietnia 2020 roku wyniosła 1,36 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 10,75 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,57 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,45 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana była od poniedziałku do czwartku o godz. 18.30.
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 1 stycznia. Śledziło go średnio 1,68 mln osób.

Względem drugiej serii emitowanej w sezonie 2018/2019 „Korona królów” miała porównywalne wyniki (serial stracił 30 tys. widzów). Średnia widownia cyklu wyniosła wówczas 1,39 mln osób, co dało TVP1 odpowiednio 11,57 proc., 5,21 proc. i 6,36 proc. udziału.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-sprzedalo-zenka-i-korone-krolow-m-in-japonii-francji-slowacji-wegrom-i-ukrainie,7170718796322945a ##
Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji trzeciego sezonu „Korony królów” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Pierwszy wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie był TVN (12,18 proc.; gł. „Ukryta prawda”), drugi - Polsat (11,52 proc.; gł. „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), a czwarta - TVP2 (6,08 proc.; gł. „Gotowi do gotowania. Start!” i „Vo banque”).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka była stacją trzeciego wyboru.
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach właśnie zakończonej serii telenoweli wyniosły 38,56 mln zł. W sezonie 2018/2019 - liczącym kilkadziesiąt odcinków więcej - było to 29,33 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-serial-klan-sezon-2019-2020-tvp1-liderem-rynku,7170722271070337a ##












