Premierowe odcinki 23. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.35, w okresie od 27 lutego do 14 maja br. Oglądało je średnio 3,03 mln widzów. Przełożyło się to na 20 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,31 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,44 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się odcinek serii z 16 kwietnia. Zgromadził przed telewizorami 3,28 mln oglądających.

Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” wzrosła o 60 tys. osób. Wówczas 21. edycja produkcji średnio przyciągała przed ekrany 2,97 mln osób, co przełożyło się na 20,45 proc. udziału w 4+, 10,30 proc. w 16-49 oraz 15,47 proc. w 16-59.
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas serial „Na Wspólnej” oraz teleturniej „Milionerzy”, co przełożyło się na 10,85 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 9,03 proc.) oraz TVP2 (gł. filmy fabularne oraz serial „Będzie dobrze, kochanie”; 3,43 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Wpływy reklamowe wokół „Ojca Mateusza 23” wyniosły 9,32 mln zł. Dla porównania „Ojciec Mateusz 21” zarobił z reklam 10,26 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Serial produkuje ATM Grupa.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/na-dobre-i-na-zle-tvp2-ogladalnosc-2019-2020-komentarz,7170710212871809a ##












