940 tys. widzów „Top Chefa 8”. Polsat zarobił z reklam 16,61 mln zł

Siódmą edycję reality-show „Top Chef” oglądało średnio 936 tys. widzów, o 440 tys. mniej niż poprzednią edycję widowiska emitowaną jesienią 2016 roku. Program dał Polsatowi trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 16,61 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
940 tys. widzów „Top Chefa 8”. Polsat zarobił z reklam 16,61 mln zł

Polsat siódmy sezon „Top Chefa” pokazywał w środy około godz. 21.25, w okresie od 7 marca do 9 maja br. Średnia oglądalność programu wyniosła 936 tys. widzów, co przełożyło się na 7,80 proc. udziału stacji w rynku wśród wszystkich widzów, 9,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,97 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, badającego oglądalność telewizji w Polsce, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-wyjdz-za-mnie-reality-show-polsatu-950-tys-widzow ##

Największą popularnością cieszył się odcinek produkcji z 28 marca br. Przyciągnął on uwagę 1,04 mln osób.

grafika

Dla porównania, specjalna edycja formatu z udziałem gwiazd, nadawana jesienią 2016 roku w środy o 20.40 przyciągała przed telewizory o 440 tys. widzów więcej. Oglądało ją średnio 1,38 mln osób, co przekładało się na 9,03 proc. udziału w grupie 4+, 11,49 w 16-49 i 9,78 w 16-59.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/the-story-of-my-life-2-emisja-polsat-wiosna-2019 ##

Polsat w czasie nadawania najnowszej edycji kulinarnego programu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwsza pozycja należała do TVP2, emitującej w tym czasie końcówkę „Na dobre i na złe”, „Na sygnale” i filmy fabularne, co dało jej 12,55 proc. udziału. Druga była TVP1 (gł. widowisko „Wielki test”, filmy dokumentalne i mecze Ligi Mistrzów; 10,99 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN („Agent - Gwiazdy” i początek filmów fabularnych; 7,79 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Polsat wypadł najsłabiej na tle swoich głównych konkurentów.

grafika

Wpływy reklamowe z premierowych odcinków właśnie zakończonej edycji formatu wyniosły 16,61 mln zł. (dane cennikowe, bez rabatów).

W programie „Top Chef” w różnych zadaniach kulinarnych rywalizują ze sobą profesjonalni kucharze, którzy wykonują różne zadania. Ocenia ich czteroosobowe jury. Polska wersja reality-show powstała na licencji amerykańskiego programu o tej samej nazwie, który emitowany był w latach 2006-2011. W naszym kraju za jego realizację odpowiada Jake Vision.

Nowym jurorem siódmej edycji show został Robert Sowa. Oprócz niego uczestników ponownie oceniali: Ewa Wachowicz, Maciej Nowak i Wojciech Modest Amaro. Gospodarzem ósmej edycji programu był Grzegorz Łapanowski, który tę rolę pełnił od pierwszej do szóstej serii show. W specjalnej edycji „Top Chef’a” prowadził Maciej Rock.

Właśnie zakończoną edycję „Top Chefa” wygrała Sylwia Stachyra.

W Polsce do tej pory Polsat pokazał sześć edycji kulinarnego show w latach 2013-2016, w których rywalizowali ze sobą kucharze wyłonieni w castingach, a w kolejnej - specjalnej - edycji zatytułowanej „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” uczestnikami byli celebryci.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/taniec-z-gwiazdami-polsat-kolejna-edycja-wiosna-2019 ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online