Olga Bołądź, Piotr Polak i Sebastian Stankiewicz jako butelki i puszka. To kampania promująca system kaucyjny

"Zwrotomocni" to nowa odsłona ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej Ministerstwa Klimatu i Środowiska o systemie kaucyjnym. Bohaterami spotów utrzymanych w lekkiej i komediowej konwencji są… butelki i puszka. W rolach zwracanych opakowań wystąpili: Olga Bołądź, Piotr Polak i Sebastian Stankiewicz.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Olga Bołądź, Piotr Polak i Sebastian Stankiewicz jako butelki i puszka. To kampania promująca system kaucyjny
Ruszyła kampania systemu kaucyjnego

Kampania "Zwrotomocni" w przystępny sposób tłumaczy zasady systemu kaucyjnego. Bohaterowie kampanii to zwracane opakowania po napojach - butelka plastikowa, szklana i puszka. Widzimy je w ich naturalnym środowisku - w sklepie, w domu u rodziny i przy automacie.

Poprzez przedstawione sytuacje odbiorca dowiaduje się najważniejszych informacji o systemie kaucyjnym: zwracamy tylko opakowania ze znakiem "Kaucja", paragon nie jest potrzebny do zwrotu, opakowań nie zgniatamy, nie myjemy i nie zrywamy etykiet, kaucja wynosi 1 zł za butelkę szklaną i 50 gr za plastikową oraz puszkę.

Podkreślone zostają również korzyści dla środowiska. System kaucyjny to: mniej butelek w lasach, mniej odpadów i mniejsze zużycie surowców. Odbiorcy dowiedzą się również, jak wygląda znak kaucji i automat kaucyjny.

Edukacja w humorystyczny sposób

Oprócz butelek w spotach widzimy przedstawicieli wszystkich grup wiekowych: rodzinę Zwrotomocnych - dziadka z wnuczkiem, ojca z córką i mamę z dziećmi. Na zakończenie każdego spotu wybrzmiewa hasło kampanii zachęcające odbiorców do działania: "Zwrotomocni! Odbierajcie kaucję - dbajcie o środowisko".

Kampania w lekki i humorystyczny sposób koncentruje się na edukacji i kształtowaniu prośrodowiskowych postaw – od zmiany codziennych nawyków po świadome gospodarowanie odpadami.

System kaucyjny to konkretne narzędzie, które pozwoli każdemu z nas realnie przyczynić się do ochrony środowiska. W kampanii "ZWROTOMOCNI" pokazujemy, że edukacja o ekologii nie musi być poważna ani nudna. Aktorzy kojarzeni z komediową konwencją zapraszają Odbiorców do świata, który budzi pozytywne skojarzenia. Z kampanii płynie prosty przekaz: dzięki systemowi kaucyjnemu każdy z nas ma moc wprowadzania dobrej zmiany dla środowiska – mówi Paweł Prochenko, partner w Fabryce Komunikacji Społecznej, odpowiedzialnej za koncepcję kreatywną i realizację kampanii.

Kampania obecna będzie w internecie – m.in. w mediach społecznościowych, na platformach VOD i w serwisach wideo. 27 października spoty trafią także do telewizji, a w grudniu – do kin.

Integralną część kampanii stanowią działania edukacyjne skierowane do lokalnych społeczności oraz uczniów i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Zwrotomocni. Jak zwracamy butelki?

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele