Kampania "Zwrotomocni" w przystępny sposób tłumaczy zasady systemu kaucyjnego. Bohaterowie kampanii to zwracane opakowania po napojach - butelka plastikowa, szklana i puszka. Widzimy je w ich naturalnym środowisku - w sklepie, w domu u rodziny i przy automacie.
Poprzez przedstawione sytuacje odbiorca dowiaduje się najważniejszych informacji o systemie kaucyjnym: zwracamy tylko opakowania ze znakiem "Kaucja", paragon nie jest potrzebny do zwrotu, opakowań nie zgniatamy, nie myjemy i nie zrywamy etykiet, kaucja wynosi 1 zł za butelkę szklaną i 50 gr za plastikową oraz puszkę.
Podkreślone zostają również korzyści dla środowiska. System kaucyjny to: mniej butelek w lasach, mniej odpadów i mniejsze zużycie surowców. Odbiorcy dowiedzą się również, jak wygląda znak kaucji i automat kaucyjny.

Edukacja w humorystyczny sposób
Oprócz butelek w spotach widzimy przedstawicieli wszystkich grup wiekowych: rodzinę Zwrotomocnych - dziadka z wnuczkiem, ojca z córką i mamę z dziećmi. Na zakończenie każdego spotu wybrzmiewa hasło kampanii zachęcające odbiorców do działania: "Zwrotomocni! Odbierajcie kaucję - dbajcie o środowisko".
Kampania w lekki i humorystyczny sposób koncentruje się na edukacji i kształtowaniu prośrodowiskowych postaw – od zmiany codziennych nawyków po świadome gospodarowanie odpadami.
– System kaucyjny to konkretne narzędzie, które pozwoli każdemu z nas realnie przyczynić się do ochrony środowiska. W kampanii "ZWROTOMOCNI" pokazujemy, że edukacja o ekologii nie musi być poważna ani nudna. Aktorzy kojarzeni z komediową konwencją zapraszają Odbiorców do świata, który budzi pozytywne skojarzenia. Z kampanii płynie prosty przekaz: dzięki systemowi kaucyjnemu każdy z nas ma moc wprowadzania dobrej zmiany dla środowiska – mówi Paweł Prochenko, partner w Fabryce Komunikacji Społecznej, odpowiedzialnej za koncepcję kreatywną i realizację kampanii.

Kampania obecna będzie w internecie – m.in. w mediach społecznościowych, na platformach VOD i w serwisach wideo. 27 października spoty trafią także do telewizji, a w grudniu – do kin.
Integralną część kampanii stanowią działania edukacyjne skierowane do lokalnych społeczności oraz uczniów i nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.











