Olympus 'zapamięta za Ciebie'

Case study kampanii wizerunkowej dla dyktafonów cyfrowych marki Olympus.

Ilona Knapik - TOMORROW
Ilona Knapik - TOMORROW
Udostępnij artykuł:

W listopadzie i grudniu 2006 r. trwała kampania wizerunkowa dyktafonów cyfrowych Olympus. Adresowana była głównie do studentów w 6 największych ośrodkach akademickich Polski – Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Katowicach. Za opracowanie kreacji oraz koordynację projektu odpowiadała Agencja Tomorrow.

    

CelGłównym celem kampanii było zbudowanie świadomości marki dyktafonów Olympus wśród studentów, którzy do tej pory nie używali dyktafonów. 

Grupa docelowaKampania adresowana była do studentów z 6 największych ośrodków akademickich w Polsce.

    

Krótki opis kampaniiPunktem wyjścia kampanii było bezpośrednie dotarcie z przekazem do jak największej liczby studentów w Polsce. Z racji tej, że grupa odbiorców jest wyjątkowo wymagająca, zdecydowano się na zastosowanie zarówno tradycyjnych jak i niekonwencjonalnych nośników. Główne narzędzia kampanii to: citylighty, eventy oraz strona internetowa przygotowana specjalnie na potrzeby dyktafonów  cyfrowych Olympus http://www.dyktafony.olympus.pl/.

CitylightyKonsekwentna kreacja na citylightach odwoływała się do się do sytuacji bliskich każdemu studentowi: poranny wykład, nudny wykład i ostatni wykład (wizualizacja w załączeniu). CL rozmieszczone były blisko uczelni w 6 największych ośrodkach w Polsce. Do studentów docierał komunikat, że nawet poranny, nudny czy też ostatni wykład można przeżyć, bo … dyktafon Olympus zapamięta wszystko. Wzmocnieniem przekazu był taki sam komunikat zamieszczony na 5000 podkładkach pod myszy, rozmieszczonych w 100 pracowniach komputerowych 71 uczelni w całej Polsce.

     

Eventy Aby przybliżyć studentom idealny wykład na 8 kluczowych uczelniach w Polsce (Uniwersytet Warszawski, Akademia Ekonomiczna w Warszawie, Szkoła Główna Handlowa, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie,  Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Wrocławski, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu) pojawiły się  specjalnie zaprojektowane platformy: Plaża oraz Łazienka (wizualizacja w załączeniu). Panowie przebrani w koszule hawajskie oraz panie w szlafrokach prezentowali użycie dyktafonów w tych nietypowych miejscach – idealnych salach wykładowych. Wszak zupełnie inaczej brzmi mało interesujący wykład, gdy słucha się go w wannie alby przy akompaniamencie fal morskich.

        

Strona www   Serwis http://www.dyktafony.olympus.pl/, jako wsparcie kampanii, poświęcony jest wyłącznie dyktafonom cyfrowym Olympus. Został stworzony przy użyciu  grafiki 3 D oraz Flash 8. Pod podanym adresem znajdują się praktyczne narzędzia pozwalające na porównanie poszczególnych modeli, sprawdzenie zasięgu nagrywania oraz interaktywny przewodnik.

EfektyJak podaje Olympus sprzedaż rok do roku w badanych okresach po kampanii wzrosła 70%. 

Ilona Knapik - TOMORROW
Autor artykułu:
Ilona Knapik - TOMORROW
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+