Onet na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w listopadzie. Rekord Wirtualnemedia.pl

Liderem listopadowego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce jest Onet. Liczba cytowań serwisu wzrosła o 10 proc. w stosunku do października. Kolejne miejsca zajmują RMF FM z wynikiem 4,3 tys. powołań oraz TVN24 z 3,4 tys. wzmianek. Miejsce szóste w rankingu najczęściej cytowanych mediów internetowych zajmują Wirtualnemedia.pl, co stanowi awans o jedno miejsce w porównaniu z październikiem.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Wśród najczęściej cytowanych materiałów portalu Onet był między innymi artykuł Konrada Mzyka na temat znaczących różnic pomiędzy Donaldem Trumpem a Joe Bidenem w planach i działaniu na rzecz klimatu, środowiska i gospodarki Stanów Zjednoczonych. Na portal często powoływano się też w związku z wywiadem Elizy Michalik w programie „Onet Opinie” z Martą Lempart. Wielokrotnie wzmiankowano również wypowiedź sędzi Joanny Bitner, która na łamach portalu potwierdziła rezygnację z kierowania warszawskim Sądem Okręgowym, oraz Mirosława Lacha, radnego PiS z Wrocławia, który w rozmowie z redakcją przyznał, że popiera protest kobiet.

Stacja RMF FM, która przez większość miesięcy w tym roku klasyfikowała się na podium najbardziej opiniotwórczych mediów, w listopadzie znalazła się na drugim miejscu z wynikiem 4 304 cytowań. Częste powołania dotyczyły m.in. oświadczenia posła Prawa i Sprawiedliwości Lecha Kołakowskiego z programu „Poranna rozmowa RMF FM” o odejściu z klubu PiS i planach założenia nowego koła poselskiego.

Wskaźnik cytowalności telewizji TVN24 wzrósł natomiast o 13 proc. w stosunku do ubiegłego miesiąca m.in. za sprawą wystąpienia Adama Hofmana w „Faktach po Faktach”, w którym odniósł się do sprawy kontrowersyjnych rozmów z właścicielem Getin Banku Leszkiem Czarneckim i zapowiedział Romanowi Giertychowi pozew za zniesławienie.

Ponadto "Dziennik Gazeta Prawna" zanotowała wzrost powołań o prawie 38 proc. w odniesieniu do października. Na łamach dziennika opublikowano m.in. rozmowę z ministrem edukacji i nauki Przemysławem Czarnkiem. 

grafika

Wirtualnemedia.pl w czołówce mediów internetowych

Na podium najbardziej opiniotwórczych portali internetowych na czele Onet. Miejsce drugie zajęła Wirtualna Polska, trzecie natomiast z 23 proc. wzrostem w stosunku do ubiegłego miesiąca należy do redakcji Money.

Ze skokiem w górę o trzy pozycje do rankingu ponownie zakwalifikował się portal OKO.press m.in. za sprawą publikacji sondażu wyborczego Ipsos, w którym Prawo i Sprawiedliwość uzyskało niskie do tej pory poparcie na poziomie 29 proc.

Miejsce szóste z liczbą 655 cytowań zajmują Wirtualnemedia.pl, co stanowi awans o jedną pozycję w stosunku do października.

grafika

Opiniotwórcze stacje TV i radiowe

Ranking najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych otwiera redakcja TVN24 z większą aż o 408 liczbą cytowań niż w poprzednim miesiącu. Na miejscu drugim stacja Polsat News goszcząca na antenie m.in. lidera PSL Władysława Kosiniaka-Kamysza, który w rozmowie na temat zmiany ustawy aborcyjnej proponowanej przez prezydenta zapowiedział brak udział w konsultacjach i przedstawił własny projekt złożony wcześniej. Podium zamyka TVP Info z liczbą 1387 wzmianek.

grafika

W listopadzie najbardziej opiniotwórczą stacją radiową była RMF FM, cytowana w innych mediach było aż 4304 razy. Drugie miejsce rankingu ze wzrostem o dwie pozycje należy do Radia ZET, którego gościem 13 listopada był główny doradca premiera ds. walki z koronawirusem prof. Andrzej Horban.

Miejsce trzecie zajął natomiast Program 24 Polskiego Radia, w którym komentarza na temat planów podjęcia strajku generalnego przez Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych udzielił wiceminister zdrowia Waldemar Kraska.

grafika

"Rzeczpospolita" na czele tytułów prasowych

W kategorii tytułów prasowych miejsce pierwsze niezmiennie od początku roku zajmuje "Rzeczpospolita" (3030 cytowań), tuż za nią ze wzrostem o dwie pozycje "Dziennik Gazeta Prawna" (2242 wzmianek), a podium zamyka "Gazeta Wyborcza" z wynikiem 2014 powołań. Znaczący skok z miejsca dziewiątego na szóste zanotował "Przegląd Sportowy", w którym redakcja zapowiadała możliwy powrót Roberta Kubicy do rajdowych samochodowych mistrzostw świata (WRC).

grafika

 

W podkategorii tygodników i dwutygodników pierwszą trójkę najczęściej cytowanych pism tworzą "Do Rzeczy" (378 cytatów), "Gazeta Polska" (258 cytatów) i "Viva" (230 cytatów).

grafika

W podkategorii miesięczników i dwumiesięczników liderem był "Forbes".  

grafika

 

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Najbardziej opiniotwórczym binzesowo-ekonomicznym tytułem prasowym jest "Rzeczpospolita", dalej "Dziennik Gazeta Prawna", podium zamyka zaś "Puls Biznesu".

grafika

W podkategorii digtalowej, najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym o profilu ekonomiczno-biznesowym w listopadzie br. był Money.pl ( 1066 cytatów). Za nim Businessinsider.com.pl oraz Bankier.pl. Na miejscu czwartym natomiast, ze wzrostem o jedną pozycję w rankingu, znalazł się portal Wnp.pl.

grafika

Najczęściej cytowane media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym listopada jest Radio Wrocław. Stacja zanotowała wzrost o trzy pozycje w stosunku do ubiegłego miesiąca m.in. za sprawą rozmowy z szefem KPRM Michałem Dworczykiem na temat decyzji o odejściu z partii PiS Lecha Kołakowskiego.

Miejsce drugie ze skokiem w górę aż o sześć oczek zajęło Radio Kraków, na którego antenie wypowiadał się wojewoda małopolski Łukasz Kmit, a także informowano, że z funkcji członka zarządu województwa małopolskiego zrezygnował Edward Czesak.

Podium zamyka Radio Poznań, w którym wiceminister rolnictwa Ryszard Bartosik ogłosił, że projekt nowelizacji ustawy o ochronie praw zwierząt nie będzie dalej procedowany.

grafika

 

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48184 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 listopada 2020 roku.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online