W ramach akcji na stronie głównej Onetu pojawił się licznik, który pokazuje, jak dużo alkoholu spożywamy w Polsce w ciągu jednego dnia. Ekspert Bartłomiej Szulc przygotował zaś raport #PrawdziwaCenaAlkoholu, w którym wylicza, że roczne koszty nadmiernej konsumpcji alkoholu w Polsce wynoszą 186,1 mld zł, czyli wiele razy więcej niż dochody z akcyzy (16,5 mld zł).
W ciągu 7 dni pojawi się ponad 40 materiałów specjalnych, m.in. reportaże oraz debata z udziałem polityków, którą poprowadzą Magdalena Rigamonti i Andrzej Stankiewicz.

– Chcemy porozmawiać o skutkach alkoholowej epidemii i nakłonić polityków do pochylenia się nad tym problemem. Chcemy pokazać różne opinie, również tych, którzy uważają, że żadnych ograniczeń nie powinno być, a koszty społeczne uzależnienia od alkoholu to po prostu cena wolności. Oto prawdziwa cena alkoholu. Warto bowiem znać fakty, by mądrze rozmawiać i podejmować dobre decyzje – podkreśla Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu.
Materiały będą publikowane na Onecie oraz w innych serwisach Ringier Axel Springer Polska, a także na ich kanałach youtube’owych i profilach społecznościowych. W akcję zaangażowali się m.in. Natalia Nykiel, Radosław Majdan i Michał Koterski. Wspiera ją kampania w internecie, radiu i na outdoorze.
Kampanii towarzyszy zbiórka charytatywna prowadzona rzecz 17-letniego Szymona, który mając 8 miesięcy trafił na OIOM z rozległymi obrażeniami powstałymi na skutek zaniedbania przez rodziców alkoholików.











