Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

Na portalu Onet rozpoczął się cykl multimedialny "Prawdziwa cena alkoholu". Składa się na niego kilkadziesiąt materiałów, m.in. reportaże, sondaż i debata, przygotowanych przez trzynaście redakcji Ringier Axel Springer Polska.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"
Fot. Onet

W ramach akcji na stronie głównej Onetu pojawił się licznik, który pokazuje, jak dużo alkoholu spożywamy w Polsce w ciągu jednego dnia. Ekspert Bartłomiej Szulc przygotował zaś raport #PrawdziwaCenaAlkoholu, w którym wylicza, że roczne koszty nadmiernej konsumpcji alkoholu w Polsce wynoszą 186,1 mld zł, czyli wiele razy więcej niż dochody z akcyzy (16,5 mld zł).

W ciągu 7 dni pojawi się ponad 40 materiałów specjalnych, m.in. reportaże oraz debata z udziałem polityków, którą poprowadzą Magdalena Rigamonti i Andrzej Stankiewicz.

– Chcemy porozmawiać o skutkach alkoholowej epidemii i nakłonić polityków do pochylenia się nad tym problemem. Chcemy pokazać różne opinie, również tych, którzy uważają, że żadnych ograniczeń nie powinno być, a koszty społeczne uzależnienia od alkoholu to po prostu cena wolności. Oto prawdziwa cena alkoholu. Warto bowiem znać fakty, by mądrze rozmawiać i podejmować dobre decyzje – podkreśla Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu.

Materiały będą publikowane na Onecie oraz w innych serwisach Ringier Axel Springer Polska, a także na ich kanałach youtube’owych i profilach społecznościowych. W akcję zaangażowali się m.in. Natalia Nykiel, Radosław Majdan i Michał Koterski. Wspiera ją kampania w internecie, radiu i na outdoorze.

Kampanii towarzyszy zbiórka charytatywna prowadzona rzecz 17-letniego Szymona, który mając 8 miesięcy trafił na OIOM z rozległymi obrażeniami powstałymi na skutek zaniedbania przez rodziców alkoholików.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes
Materiał reklamowy

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"