Według zapowiedzi wydawcy serwis Esportmania.pl będzie przybliżał zjawisko esportu niewtajemniczonym użytkownikom, choć zaawansowani gracze również znajdą na platformie coś dla siebie: codzienne informacje na temat najpopularniejszych tytułów, wywiady z zawodnikami i trenerami, czy formaty wideo z imprez esportowych.
Esportmania.pl został podzielony na kilka działów tematycznych:Biznes (współprace komercyjne,, statystyki, case studies),Sport (powiązania sportu i esportu),Deathmatch (zestawienie doniesień i plotek zza kulis, przegląd mediów społecznościowych),Rozmowy na respie (wywiady z rodzinami graczy, ukazanie ich podejścia do pasji bliskiej osoby),Czynnik e (felietony, wywiady, reportaże ukazujące fenomen esportu, ciekawostki, historie graczy),Retroesport (przedstawienie inicjatyw sprzed boomu na esport, pierwsze turnieje, telewizje, legendarni gracze),Polish Esport Awards (materiały dotyczące poprzedniej i nadchodzącej edycjiWideo (reportaże, wywiady, programy). W nowym serwisie Esportmania.pl planowane są wkrótce nowe formaty wideo dedykowane esportowi, także w formie krótkich materiałów „wideo 100”.

- Uruchomienie serwisu Esportmania.pl jest kolejnym krokiem Grupy Onet-RAS Polska w budowaniu swojej obecności w obszarze Esport - podkreśla Marcin Hajek, head of esport w Grupie Onet-RAS Polska. - Chcemy dostarczać naszym użytkownikom jak najlepsze treści o tematyce esportowej - materiały informacyjne, wideo, publicystykę. Treści będą kierowane do osób, które dopiero rozpoczynają swoją fascynację światem esportu, a takich wśród naszych użytkowników jest bardzo dużo. Oprócz własnych materiałów stawiamy także na współpracę z najlepszymi dostawcami treści na rynku oraz partnerstwa z markami esportowymi.
Na rosnący rynek esportu i liczbę jego fanów reagują nie tylko media i wydawcy internetowi. W lutym br. Telewizja Polska nabyła prawa do transmitowania w telewizji i internecie najważniejszych rozgrywek esportowych - Intel Extreme Masters, ESL One i ESL Mistrzostw Polski. Ponadto będzie pokazywać cykl „Esport weekly” oraz programy ze skrótami wszystkich imprez realizowanych przez ESL.

Zdaniem ekspertów, z którymi rozmawiał serwis Wirtualnemedia.pl dzięki podobnym decyzjom jest szansa na odczarowanie złych stereotypów krążących o esporcie oraz zrozumienie jego istoty w szerokim gronie odbiorców.
Według danych Gemius/PBI, w marcu br. z serwisów Grupy Onet korzystało średnio 6,27 mln internautów dziennie, a w skali miesiąca 21,2 mln osób.











