Opony Goodyear gotowe na nowy obowiązek etykietowania w UE

Ponad 1200 różnych opon przetestowano pod kątem parametrów umieszczanych na nalepkach na etykietachWarszawa, 29 maja 2012 r. – Firma Goodyear poinformowała o zakończeniu testów ponad 1200 opon do samochodów osobowych. Badania objęły około 70 typów opon, aby Goodyear mógł z wyprzedzeniem spełnić wymóg unijnego etykietowania opon, wchodzący w życie 1 listopada 2012 r.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ocena opon zajęła blisko rok. Testy prowadzono w Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu – głównej placówce badawczo-rozwojowej firmy w Europie. Goodyear rozpoczął testy wszystkich oferowanych opon, aby spełnić wymogi nowej europejskiej regulacji w sprawie etykietowania. Przepisy wymagają od wszystkich producentów przeprowadzenia wewnętrznych testów opon pod kątem ich osiągów co do 3 parametrów pokazywanych na etykiecie. Badania są prowadzone w oparciu o metody szczegółowo zdefiniowane przez UE.

Testy zakończono przed czasem – około miesiąca przed rozpoczęciem okresu, w którym oznaczenie opon jest dobrowolne i osiem miesięcy przed obowiązkowym wprowadzeniem oznaczeń. Od 30 maja 2012 r. dopuszczalne będzie dobrowolne etykietowanie wszystkich opon sprzedawanych na terytorium Unii Europejskiej, zaś od 1 listopada 2012 r. ich oznaczanie etykietą stanie się obowiązkowe. Etykiety będą wprowadzone po to, aby dostarczać konsumentom więcej informacji o oponie, którą kupują i jej wpływie na pojazd. Pomogą w tym informacje o przyczepności ogumienia na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (związanej z oporami toczenia opony) oraz poziomie emitowanego hałasu.

Przygotowanie Goodyeara do wprowadzenia etykietowania opon było bardzo ważnym przedsięwzięciem, ponieważ firma od ponad stu lat opiera swoją działalność na dwóch głównych filarach: bezpieczeństwie ruchu drogowego i trosce o środowisko naturalne. Etykiety zwrócą uwagę właśnie na te aspekty, stawiając wysokie wymagania zwłaszcza co do przebiegów, które wpływają na ilość spalanego paliwa, a tym samym na poziom emisji CO2. Dodatkowo wyszczególniona będzie również informacja o hamowaniu na mokrej nawierzchni, będącym ważnym kryterium oceny bezpieczeństwa.

Poza etykietowaniem opon, Goodyear będzie również aktywnie prowadzić kampanie informacyjne i umieszczać informacje o etykietowaniu opon w materiałach marketingowych kierowanych do klientów. Kompendium wiedzy o etykietach będzie dostępne również na stronie internetowej oraz w materiałach drukowanych.

„Jesteśmy przekonani, że etykietowanie sprawi, iż parametry opon - kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa i ekologii - staną się lepiej znane konsumentom. Z tego względu bardzo poważnie potraktowaliśmy badanie opon pod kątem osiągów, które będą widoczne na etykiecie. Ogółem pracowało nad tym aż 100 inżynierów i operatorów, bowiem mieliśmy do przetestowania około 1200 opon” – powiedział Xavier Fraipont, Dyrektor ds. technologii opon osobowych.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"