Opuszczenie Rosji kosztowało Publicis Groupe 87 mln euro

Grupa reklamowa Publicis Groupe, do której należą takie agencje, jak m.in. Publicis, Starcom, Leo Burnett osiągnęła w I kwartale br. 2,8 mld euro przychodów netto. To 17,1 proc. więcej niż rok wcześniej i więcej niż zakładano. Firma podała, że "wyjście" z Rosji kosztowało ją 87 mln euro.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Publicis Groupe miała w I kwartale br. 2,8 mld euro przychodów netto, co oznacza wzrost na poziomie 17,1 proc.

Spółka odnotowała wzrost organiczny (który uwzględnia wpływ fuzji i przejęć oraz kursy walut) na poziomie 10,5 proc., znacznie powyżej 2,8 proc. wzrostu osiągniętego w I kwartale 2021 roku.

Wzrost organiczny był najsilniejszy w Europie i wyniósł 14,9 proc., co według grupy było napędzane szczególnie dobrymi wynikami w Wielkiej Brytanii i Francji. Region Azji i Pacyfiku zamknął I kwartał br. z wynikiem 14,4 proc., a Bliski Wschód/Afryka i Ameryka Łacińska odnotowały wzrost przychodów o ponad 13 proc..

Wzrost w Ameryce Północnej utrzymał się na wysokim poziomie 8,1 proc., gdzie jednostka danych Epsilon została uznana za kluczową firmę. Pion transformacji cyfrowej Publicis Sapient był również wymieniany jako kluczowy kontrybutor z 16,3 proc. wzrostem (i 18,5 proc. wzrostem globalnym). Przychody w Kanadzie wzrosły o 7 proc., a w USA - o 8 proc.

Zbyt duża niepewność co do kolejnych miesięcy

Chociaż ogólnie I kwartał br. kwartał był pod względem przychodów lepszy niż oczekiwano, firma stwierdziła, że ​​podtrzymuje wytyczne wydane wcześniej w tym roku z oczekiwanym wzrostem organicznym w przedziale od 4 proc. do 5 proc. Publicis Group informuje, że makroekonomiczne czynniki, w tym wysoka inflacja i utrzymujący się potencjalny wpływ pandemii COVID-19 i rosyjskiej inwazji na Ukrainę na światową gospodarkę, powodują zbyt dużą niepewność, aby w tej chwili podnieść prognozy.

Spółka oczekuje, że wzrost organiczny w drugim kwartale wyniesie około 5 proc., w porównaniu z 17,1 proc. wzrostem osiągniętym w drugim kwartale 2021 r. Ten ostatni wynik odzwierciedla odbicie Groupe po dotkniętym COVID 2020 roku.

- Zaczęliśmy rok bardzo mocno - powiedział dyrektor generalny Publicis Groupe Arthur Sadoun. - Nasz model rośnie w siłę, ponieważ nadal wychwytuje rosnące zapotrzebowanie klientów na dane własne, media cyfrowe i handel - dodał.

Dobre wyniki spółki w pierwszym kwartale zbiegły się w czasie ze wzrostem liczby wygranych biznesów, co dobrze wróży na kolejne kwartały, kiedy przychody z tych wygranych w pełni wzrosną. Pozyskane w ostatnim kwartale budżety, to m.in. McDonald's, AB InBev, Pepsi, Siemens, LVMH i inne.

- Jesteśmy pewni, że jesteśmy w stanie osiągnąć wszystkie cele, które wyznaczyliśmy sobie na ten rok i faktycznie osiągamy górną granicę naszego celu wzrostu organicznego, pomimo niepewności spowodowanej globalnym zdrowiem sytuację, ewolucję konfliktu na Ukrainie i konsekwencje inflacji dla naszych klientów - powiedział Sadoun.

Firma podała, że "wyjście z Rosji" kosztowało ją ponad 87 mln euro. Taką stratę uwzględniono w wynikach finansowych. 

Kontrolę nad dawnymi agencjami Publicis w Rosji  przejął dotychczasowy prezes i założyciel Siergiej Koptew, któremu powierzono zapewnienie bezpieczeństwa pracy dla 1200 pracowników Publicis zatrudnionych w Rosji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele