Publicis Groupe i IPG kończą działalność w Rosji

Holding reklamowy Publicis Groupe, do którego w Polsce należą takie agencje, jak Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Publicis, Starcom, Zenith poinformowała we wtorek, że zaprzestaje działalności i dalszych inwestycji w Rosji "poprzez scedowanie własności swoich agencji na lokalne kierownictwo". To samo zamierza zrobić holding reklamowy Interpublic Group.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

We wtorek po południu Publicis Groupe poinformowała, że zaprzestaje prowadzenia działalności i inwestycji w Rosji poprzez scedowanie własności swoich agencji na lokalne kierownictwo ze skutkiem natychmiastowym.   

Firma przekazała kontrolę nad swoją działalnością w Rosji Sergeyowi Koptevowi, prezesowi założycielowi Publicis w Rosji, z jasnym warunkiem umownym zapewnienia przyszłości tamtejszym pracownikom.  

Redakcja Wirtualnemedia.pl nie uzyskała w dniu wczorajszym odpowiedzi z dokładnym wyjaśnieniem, na czym to przekazanie własności ma polegać.

 - Od początku inwazji pracujemy nad wyjściem z Rosji, mocno potępiając jednostronną agresję na Ukrainę. Zobowiązaliśmy się do podjęcia zdecydowanych działań, które w pełni odpowiadają powadze sytuacji. Byliśmy jednak zdeterminowani, aby poświęcić niezbędny czas, aby znaleźć rozwiązanie, które naprawdę stawiało na ludzi, ponieważ naszych 1200 pracowników w Rosji to także nasi ludzie. Nie mogliśmy ich po prostu porzucić. Przekazując kontrolę nad naszymi rosyjskimi operacjami Siergiejowi, zabezpieczamy przyszłość dla naszych kolegów, jednocześnie natychmiast wstrzymując wszystkie nasze operacje, zaangażowanie i inwestycje w Rosji - powiedział Arthur Sadoun, dyrektor generalny i prezes Publicis Groupe.

Firma podkreśla, że  obecnie priorytetem Publicis pozostaje bezpieczeństwo mieszkańców i ich rodzin - grupa jest zaangażowana w zapewnienie im bezpieczeństwa, relokacji i wsparcia finansowego.

-  Bezpieczeństwo naszych ludzi na Ukrainie pozostaje naszym głównym celem. Jesteśmy w codziennym kontakcie ze wszystkimi 350 z nich indywidualnie i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby ich chronić. Od systemów alarmowych, przez wsparcie psychologiczne i psychiczne, pomoc w uzyskaniu wizy, czy gwarantowanie wynagrodzeń dla wszystkich przez cały rok, będziemy nadal stać po ich stronie, wyczerpująco w dostarczanych przez nas rozwiązaniach i natychmiastowej pomocy, której udzielamy – dodał Sadoun.

Publicis od 30 lat w Rosji

Publicis Russia istnieje na rynku od 1992 roku. Wśród jej klientów są m.in. Citibank, Heineken, Hewlett-Packard, L'Oreal, Nestle, Ozon.ru, P&G, Renault, Russkiy Standart, Sanofi-Aventis, SCA, SEB.Sergey Koptev od 1990 roku kierował rosyjskim oddziałem międzynarodowej agencji reklamowej D'Arcy, która w ciągu kilku lat stała się liderem krajowego rynku reklamy. W 2003 roku po zamknięciu D'Arcy (globalnie przejęta przez Publicis) został prezesem zarządu i dyrektorem generalnym Starcom MediaVest Group. Dwa lata później awansował na prezesa Publicis Groupe Media (agencja Starcom, MediaVest i ZenithOptimedia) w Rosji. Kilka miesięcy później objął równolegle funkcję przewodniczącego rady dyrektorów Grupy Leo Burnett (agencje Leo Burnett, Native Speech, ArcWW Russia i TNC.Brands.Ads.). Od 2012 roku był też przewodniczącym rady dyrektorów Publicis Russia.

IPG zawiesza działalność w Rosji

Holding reklamowy Interpublic Group zawiesza działalność operacyjną w Rosji w związku z agresją tego kraju na Ukrainę.

We wpisie na LinkedInie Phillippe Krakowsky, dyrektor generalny IPG, wyjaśnił, że IPG "zmagała się" z myślą o ewentualnym "porzuceniu" 200 współpracowników firmy w Rosji.

- Kiedy rozpoczęła się inwazja, natychmiast zastosowaliśmy się do wszelkich międzynarodowych sankcji i poinformowaliśmy objętych nimi klientów w Rosji, że nie będziemy kontynuować z nimi współpracy - napisał Krakowsky.

Szef IPG tłumaczył, że do ostatecznej decyzji o zawieszaniu działalności skłoniła firmę przedłużająca się agresja na terytorium Ukrainy, wymierzona zwłaszcza w ludność cywilną.

- Gdyby początkowe rozmowy o zawieszeniu broni były owocne, być może udałoby się nam osiągnąć oba cele [stosowanie się do sankcji i obecność w Rosji - przyp.]. Jednak ostatnie i nasilające się ataki na cele cywilne, w tym szpitale, pokazują niestety wyraźnie, że trajektoria konfliktu ulega eskalacji, a wojna może trwać jeszcze przez jakiś czas - opisuje Phillippe Krakowsky.

IPG będzie płaciła wynagrodzenia rosyjskim pracownikom przez co najmniej sześć kolejnych miesięcy.

Publicis Groupe i IPG to kolejne grupy reklamowe, które zdecydowały się - w związku z inwazją Rosji na Ukrainę - zakończyć działalność na rynku rosyjskim. Wcześniej zdecydowały o tym: WPP, Accenture, Havas Media Group i Group One.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele