Tylu klientów zyskał Orange Polska. Drożeje telewizja i internet

W trzecim kwartale 2025 roku grupa Orange Polska przy wzroście przychodów o ponad 7 proc. zarobiła na czysto 10 proc. mniej niż przed rokiem, m.in. wskutek wyższego zadłużenia. Telekom zyskuje klientów we wszystkich kategoriach usług. Średnie opłaty za pakiety konwergentne wzrosły o 3,6 proc., a za internet stacjonarny – o 4,1 proc.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Tylu klientów zyskał Orange Polska. Drożeje telewizja i internet
Fot. materiały prasowe Orange

Zgodnie z opublikowanym w środę raportem finansowym grupa kapitałowa Orange Polska w trzecim kwartale 2025 r. wypracowała 228 mln zł zysku netto (o 10,2 proc. mniej niż w tym samym okresie 2024 r.) i 371 mln zł zysku operacyjnego (o 0,3 proc. więcej rdr).

Przychody firmy wyniosły 3 mld 329 mln zł i były o 7,2 proc. większe niż przed rokiem (wg danych raportowanych), wynik EBITDAaL wyniósł 899 mln zł (o 3,7 proc. więcej), a marża EBITDAaL – 27 proc. (spadek o 0,9 p.p.).

Orange Polska z większym długiem

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025 r. Orange Polska odnotował 693 mln zł zysku netto (2,7 proc. mniej rok do roku), 1,1 mld zł zysku operacyjnego (+2,2 proc. rdr). Przychód wyniósł z kolei 9,64 mld zł (+3,6 proc.), wynik EBITDAaL 2 mld 612 mln zł (+3,7 proc.), a marża EBITDAaL nie zmieniła się i wyniosła 27,1 proc.

Jak wskazano w raporcie, spadek zysku netto za 9 miesięcy wynika z wyższych kosztów finansowych netto, głównie w wyniku większego zadłużenia po nabyciu licencji na pasmo do internetu 5G.

Firma zwróciła uwagę, że zyski ze sprzedaży nieruchomości zmniejszyły się r/r o 33 mln zł w wyniku innego rozłożenia w czasie transakcji w obu latach, a wyższe koszty amortyzacji wynikały m.in. z nabycia nowego pasma 5G. Natomiast koszty finansowe netto wzrosły r/r o 59 mln zł w wyniku wzrostu długu oraz wyższego kosztu jego obsługi po refinansowaniu zadłużenia w 2024 roku.

W raporcie wskazano, że firma spodziewa "niskiego jednocyfrowego wzrostu" zarówno przychodów, jak i wyniku EBITDAaL za cały 2025 r.

Wyniki grupy Orange Polska
Wyniki grupy Orange Polska © Licencjodawca

"W trzecim kwartale osiągnęliśmy bardzo solidne wyniki operacyjne i finansowe, które są zgodne z priorytetami naszej strategii Lead the Future. Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu baz klientów, zwłaszcza w usługach mobilnych, gdzie był on znakomity – po raz pierwszy od kilku lat przekroczył poziom 100 000 w skali kwartału. (...) Wyniki wypracowane przez ostatnie 9 miesięcy dają nam silne przekonanie, że osiągniemy tegoroczne cele – oceniła cytowana w raporcie Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.

Orange Polska ma 1,7 mln klientów światłowodu

Liczba indywidualnych klientów ofert konwergentnych (więcej niż jednej usługi oferowanych razem – przyp.) Orange Polska zwiększyła się w trzecim kwartale o 18 tys. (o 5 proc. więcej rok do roku) do 1,84 mln. Wskaźnik ARPO (średni przychód na ofertę) w przypadku tych usług wyniósł 130,5 zł, czyli o 3,6 proc. więcej.

Całkowita liczba klientów stacjonarnego dostępu szerokopasmowego wzrosła o 17 tys., czyli 3 proc. rdr, a liczba klientów światłowodu o 42 tys. (o 13 proc.).

Firma dodała, że 57 proc. jej klientów stacjonarnego internetu korzysta ze światłowodu. Zmniejszała się przy tym liczba klientów korzystających z technologii miedzianych – ich baza spadła względem poprzedniego kwartału o 32 tys.

– Już ponad 70 proc. populacji mamy w zasięgu technologii 5G, a Orange Światłowód, który zaczęliśmy oferować 10 lat temu, mocno inwestując w rozwój tej technologii, dociera do 9,7 mln domów i mieszkań w kraju. Światłowód i pakiety konwergentne w dobrym tempie zyskują nowych użytkowników, pomimo dużej konkurencji, a wyjątkowo udany kwartał z najwyższym od kilku lat przyrostem liczby klientów mieliśmy w usługach mobilnych. Przyczyniła się do tego także wprowadzona niedawno nowa oferta rodzinna – opisała Liudmila Climoc.

Wyniki grupy Orange Polska
Wyniki grupy Orange Polska © Licencjodawca

Milion klientów telewizji od Orange

W trzecim kwartale br. liczba klientów komórkowych usług głosowych Orange Polska zwiększyła się o 108 tys., czyli 4 proc. rdr.

Zdaniem firmy to najlepszy wynik od ponad czterech lat. Baza klientów usług przedpłaconych w trzecim kwartale wzrosła z kolei o 117 tys., co oznacza, że w ujęciu rocznym zwiększyła się o 0,3 proc.

Natomiast liczba użytkowników usług telewizyjnych zwiększyła się r/r z 969 tys. do 1,02 mln. W przypadku telewizji w technologii IPTV nastąpił wzrost z 925 do 984 tys., a w przypadku telewizji satelitarnej – spadek z 45 do 35 tys.

Zdecydowana większość klientów tych usług – na koniec września br. 911 tys., a rok wcześniej 865 tys. – ma je wykupione w ramach pakietów konwergentnych.

– Widzimy także stopniową poprawę na rynku usług dla biznesu. Ponadto w ofercie hurtowej poprawiliśmy dynamikę wzrostu, korzystając z popytu na nasze aktywa infrastrukturalne. To wszystko dowodzi, że nasz biznes opiera się na mocnych fundamentach i pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – zaznaczyła szefowa Orange Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Reporterskie magazyny Polsatu z nową oprawą. "Stawiamy na większą dynamikę"

Reporterskie magazyny Polsatu z nową oprawą. "Stawiamy na większą dynamikę"

Przedświąteczna gorączka to żniwa dla złodziei danych osobowych

Przedświąteczna gorączka to żniwa dla złodziei danych osobowych

W Onecie wywiad z Donaldem Trumpem. Efekt współpracy między redakcjami

W Onecie wywiad z Donaldem Trumpem. Efekt współpracy między redakcjami

Dziennikarz polityczny przechodzi z "Super Expressu" do Kanału Zero

Dziennikarz polityczny przechodzi z "Super Expressu" do Kanału Zero

Ferrero Rocher na dłużej z Artegence

Ferrero Rocher na dłużej z Artegence

Grześki wystartowały z zimową kampanią

Grześki wystartowały z zimową kampanią