Orlen najbardziej rozpoznawalnym sponsorem

Orlen jest najbardziej rozpoznawalnym sponsorem zarówno sportu, jak i kultury. W branży ubezpieczeniowej przoduje PZU, w bankowej PKO BP, w telekomunikacyjnej Orange, a w piwowarskiej Tyskie. Połowa Polaków korzystniej ocenia firmy zaangażowane w sponsoring - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:
Orlen najbardziej rozpoznawalnym sponsorem

1/3 Polaków wskazuje Orlen jako najbardziej aktywnego sponsora ogółem. To wzrost o 6 pkt. proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Stosunkowo wysoki wzrost znajomości jako sponsora (o 5 pkt. proc.) odnotowała też Coca-Cola.

grafika

Co czwarty badany uważa, że najaktywniejszym sponsorem w branży sportowej jest Orlen, który jako sponsor sportu zyskał na znajomości 7 pkt. proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

grafika

W przypadku sponsorów kultury i sztuki nie ma zdecydowanych liderów. Orlen, który znalazł się na pierwszym miejscu, uzyskał 1/6 głosów. Kultura i sztuka to dziedziny bardziej niszowe i nie tak intensywnie i wyraźnie sponsorowane jak wydarzenia sportowe, co może wpływać na większe rozdrobnienie rankingu. W porównaniu z rokiem ubiegłym wszystkie firmy znajdujące się w Top 5 sponsorów kultury i sztuki odnotowały wzrosty znajomości.

grafika

Jeśli chodzi o poszczególne branże, liderzy sponsoringu to PKO Bank Polski w branży bankowej (39%), PZU w branży ubezpieczeniowej (59%), Orlen w branży motoryzacyjno-paliwowej (70%), Orange w branży telekomunikacyjnej (61%) oraz Tyskie w branży piwowarskiej (47%).

W porównaniu z ubiegłym rokiem nie zmienił się stosunek konsumentów do firm będących sponsorami. Nadal ponad 60% osób korzystniej ocenia firmy angażujące się w sponsoring od tych niezaangażowanych.

grafika

Badanie Sponsoring Monitor na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat. W 2016 r. zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1510 wywiadów CATI oraz N=3751 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela