Celem rozpoczętego procesu jest zebranie informacji z rynku dotyczących portfolio agencji PR, mogących zrealizować kompleksowo projekty spółki. Jest to pierwszy etap postępowania zakupowego, do którego zapraszane są wszystkie firmy, agencje, celem przedstawienia swoich dotychczasowych osiągnięć, realizacji.
Orlen chce wybrać wyspecjalizowaną agencję PR, która zapewni spółce zintegrowaną, sprawną i skuteczną komunikację wewnątrz oraz na zewnątrz organizacji, dotyczącą prowadzonej przez Koncern działalności sponsoringowej w obszarze sportu, kultury i działań społecznych.
Celem prowadzonej komunikacji jest budowanie wizerunku PKN Orlen w mediach na rynku polskim oraz wśród kluczowych grup interesariuszy z wykorzystaniem mediów i mediów społecznościowych oraz poprzez organizację wydarzeń wizerunkowych (w tym m.in. konferencje prasowe).

Do zadań agencji należeć będzie zapewnienie spójnego przekazu na zewnątrz firmy, dotyczącego działalności sponsoringowej PKN Orlen z wykorzystaniem tradycyjnych narzędzi do komunikacji z mediami, mediów społecznościowych, stron www, identyfikacja i angażowanie przedstawicieli mediów wokół tematów sponsoringowych spółki itp.
W I etapie agencje składają swoje oferty. Te, które spełnią kryteria formalne przejdą automatycznie do etapu oceny ofert pod względem merytorycznym. Planowane są ewentualne spotkania (on line) z oferentami w okresie od 23 do 27 lipca. Na połowę sierpnia zaplanowano spotkania z wybranymi agencjami. Po tym nastąpi ocena ofert i negocjacje handlowe. Zwycięska agencja ma zostać wybrana na przełomie sierpnia i września br.
Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 8 lipca br.

PKN Orlen jest m.in. sponsorem reprezentacji Polski w siatkówce halowej i plażowej, sponsoruje też polskich lekkoatletów, ma zespół rajdowy Orlen Team.











