„Pani Domu” zmienia cykl wydawniczy

Kolejny tytuł znika z segmentu tygodników poradnikowych. Od lipca br. wydawana przez Edipresse Polska „Pani Domu” - śladem „Przyjaciółki” i „Tiny” - przekształcona zostanie w dwutygodnik. Charakter pisma ma pozostać bez zmian.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Magazyn „Pani Domu” po zmianie częstotliwości nadal będzie kierowany do kobiet w wieku 25-50 lat, nie ulegnie zmianie też jego zawartość i główna koncepcja oraz cena wynosząca obecnie 0,89 zł. Zwiększy się za to objętość pisma (z 44 do co najmniej 60 stron), a dodatkowe strony przeznaczone zostaną na poszerzenie działów dotyczących kuchni i prowadzeniu domu. Zmianie ulegnie też dzień ukazywania się „Pani Domu”. Pierwszy numer dwutygodnika ukaże się w poniedziałek 12 lipca, podczas gdy obecnie tygodnik pojawia się w sprzedaży w środy.

„Pani Domu” już ukazywała się co dwa tygodnie od czerwca ub.r., gdy była wydawana przez spółkę Marquard Media Polska (formalnie pozostawała jednak tygodnikiem). W listopadzie 2009 roku tytuł przejęło Edipresse Polska i nadal wydawało go w postaci wydań podwójnych aż do lutego br., gdy przeprowadzono relaunch magazynu, zmieniając go w szybki poradnik.

- Sprzedaż wydań „Pani Domu” po relaunchu osiągnęła poziom powyżej 440 tys. egz. Mogliśmy zatem pozostać w częstotliwości tygodniowej, jednak doświadczenia ze sprzedażą wydań podwójnych (np. wielkanocnego czy majowego) pokazały, że w naturalny sposób uzyskujemy wówczas znaczący wzrost sprzedaży. Dwutygodnik jest także mniej wrażliwy na niespodziewane wydarzenia takie jak obecna powódź czy kwietniowa katastrofa smoleńska – tak powód zmiany cyklu wydawniczego „Pani Domu” tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Ewa Redel, wiceprezes Edipresse Polska.

Wpływ na decyzję wydawcy miała miejsce też sytuacja w segmencie pism poradnikowych, w którym kolejne tytuły zmieniają cykl wydawniczy. Pierwsza była także wydawana przez Edipresse Polska „Przyjaciółka”, które z tygodnika w dwutygodnik przekształcona została w lutym 2009 roku, przyzwyczajając czytelniczki do nowej, dwutygodniowej częstotliwości. Ewa Redel nie obawia się jednak, że „Pani Domu” i „Przyjaciółka” będą się kanibalizować.-  Oba pisma kierowane są do tej samej czytelniczki, ale odpowiadają na różne jej potrzeby. „Pani Domu” jest przede wszystkim pismem z szybkimi i skutecznymi poradami, zaś „Przyjaciółka” poza poradami zawiera rozbudowaną część z reportażami, materiałami o ludzkich losach czy dotyczącymi gwiazd – wyjaśnia nam Redel.

Poza „Przyjaciółką” w segmencie dwutygodników obecnie jest jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która na cykl dwutygodniowy przeszła wiosną ub.r. w ślad za „Przyjaciółką”. Natomiast z segmentu tygodników poza „Panią Domu” znika też „Naj” (G+J Polska), który od 10 czerwca br. stanie się miesięcznikiem (więcej na ten temat). Tym samym jedynym tygodnikiem poradnikowym na rynku zostanie wydawana przez Bauera „Chwila dla Ciebie”. Maciej Brzozowski, dyrektor PR w tym wydawnictwie informuje nas, że nie ma planów zmiany częstotliwości tego tytułu.

Nakład pierwszego numeru „Pani Domu” jako dwutygodnika wyniesie ponad 500 tys. egz. W sprzedaży będą dostępne trzy mutacje w różnych cenach (podstawowa, wersja z pierwszą częścią kolekcji „Kultowe Animacje”, czyli książką i filmem na DVD „Shrek 3” oraz wersja z książeczką z przepisami kulinarnymi). Ewa Redel liczy, że po zmianie częstotliwości sprzedaż tytułu uplasuje się w przedziale między 300 a 400 tys. egz. Z danych ZKDP wynika, że w I kwartale br. sprzedaż ogółem „Pani Domu” wyniosła 344 920 egz. i była o 27,1 proc. wyższa niż rok wcześniej. Tytuł był liderem w segmencie tygodników poradnikowych, bo sprzedaż „Chwili dla Ciebie” wyniosła 310 687 egz., a „Naj” - 140 057 egz. (dane ZKDP).

Wejściu do sprzedaży dwutygodnika „Pani Domu” towarzyszyć będzie kampania reklamowa o wartości 850 tys. zł. Realizowana ona będzie w telewizji, internecie oraz na łamach magazynów z portfolio Edipresse Polska.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online