„Pani” o 42 proc. więcej z reklam, „Claudia” i „Show” o 20 proc. (TOP 10)

Wpływy reklamowe magazynów w trzech pierwszych kwartałach br. wzrosły w porównaniu z tym samym okresem ub.r. niemal o 12 proc. Dynamika przychodów „Pani”, „Show” czy „Tele Tygodnia” była większa od całego rynku magazynów. Nadal spadają wydatki na reklamę w „Newsweek Polska”.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
„Pani” o 42 proc. więcej z reklam, „Claudia” i „Show” o 20 proc. (TOP 10)
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do września br. magazyny zarobiły na reklamach ponad 2,8 mld zł. Było to 11,9 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Liderem przychodów wśród czasopism niezmiennie pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), w którym reklamodawcy wydali w omawianym okresie 178,7 mln zł, zwiększając nakłady w skali roku o 15,4 proc.

Drugie miejsce utrzymuje dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 131,2 mln zł (wzrost o 3 proc.), a trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił 120,2 mln zł (16,3 proc. więcej). Telewizyjny tygodnik Bauera wciąż utrzymuje pozycję lidera wśród tzw. tv guide'ów - w sierpniu br. jego średnia sprzedaż wynosiła 709 286 egz.

Z czołówki magazynów o największych przychodach z reklam najwyższą ich dynamikę rok do roku zanotował miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Wpływy reklamowe tego tytułu rosły w tym czasie niemal czterokrotnie szybciej niż cały rynek reklamy w magazynach – zwiększyły się bowiem o blisko 42 proc., do 69,2 mln zł.

Szybciej niż rynek rosły też wydatki na reklamę w dwutygodniku „Show” (Wydawnictwo Bauer). Reklamodawcy zwiększyli wydatki w nim o 21,2 proc., do 59,5 mln zł.

19,1 proc. więcej zarobił miesięcznik „Claudia” (Burda Media Polska) - 62,7 mln zł. Z kolei „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) zwiększyła wpływy z reklam o 12,8 proc. - do 63,8 mln zł. Na reklamy w dwutygodniku „Party” (Edipresse Polska) marketerzy wydali natomiast 81,2 mln zł (11,3 proc. więcej niż rok temu).

Praktycznie na tym samym poziomie były w omawianym okresie br. przychody reklamowe tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) i wyniosły 90,4 mln zł.

Spośród dziesięciu czasopism o największych wpływach z reklam jedynie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił w porównaniu z rokiem ub. mniej. Jego przychody spadły o 7,2 proc., do 75,2 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zwieksza-sie-przewaga-tygodnika-polityka-nad-newsweek-polska-zyskal-tylko-tygodnik-powszechny ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?