Hasło kampanii jest zaczerpnięte z historycznego przemówienia tragicznie zmarłego Lecha Kaczyńskiego, wygłoszonego podczas obchodów Święta Niepodległości w 2009 r.
- Zmarły Prezydent był wielkim propagatorem idei patriotyzmu gospodarczego. Podkreślał, że nieskrępowany żadnymi regułami rynek nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy. Siła gospodarki bierze się z ludzkiej pracy. To ona prowadzi do dobrobytu i powiększania narodowego majątku - komentuje wicepremier Jacek Sasin i minister Aktywów Państwowych, w przeszłości współpracownik Lecha Kaczyńskiego.
Kampania Pekao i NBP to wspólna inicjatywa obu instytucji wpisująca się w listopadowe obchody Święta Niepodległości. Wzór banknotu kolekcjonerskiego z wizerunkiem prezydenta Lecha Kaczyńskiego prezes Narodowego Banku Polskiego, prof. Adam Glapiński podpisał 10 kwietnia 2021 r., w rocznicę katastrofy smoleńskiej. Do obiegu wszedł 9 listopada.

Banknot z Lecha Kaczyńskiego będzie miał nakład do 80 tys. Oprócz wizerunku prezydenta na rewersie znalazł się budynek Muzeum Powstania Warszawskiego oraz dźwigi gdańskiej stoczni.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/leszek-skiba-zyski-banku-pekao-wyzsze-niz-przed-pandemia ##
Patriotyzm gospodarczy na bilbordach
Wielkoformatowe bilbordy promujące patriotyzm gospodarczy będą eksponowane przez cały listopad w centrach kilkunastu polskich miast. Będzie można zobaczyć je w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy, Opolu, Toruniu, Białymstoku, Gorzowie Wielkopolskim, Lublinie, Olsztynie, Rzeszowie, Zielonej Górze, Legnicy i Jeleniej Górze.
– Angażujemy się merytorycznie i finansowo na rzecz różnego rodzaju kongresów gospodarczych. Dzieła sztuki wybitnych twórców z kolekcji naszego banku są wypożyczane na wystawy krajowe i zagraniczne, promując dziedzictwo kulturowe Polski. Promowanie patriotyzmu gospodarczego jest więc elementem naszego biznesowego DNA. Cieszę się zatem, że razem z NBP przyczynimy się do popularyzacji tej postawy - mówi wiceprezes zarządu Pekao Paweł Strączyński, jeden z pomysłodawców kampanii.











