Pepsi w nowej reklamie zabiera w nostalgiczną podróż po Chinach (wideo)

Koncern Pepsi rozpoczął w Chinach kampanię, w której przypomina historię marki Pepsi na tym rynku na przestrzeni ostatnich 36 lat. Za jej kreację odpowiada lokalna agencja Civilization.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Głównym elementem kampanii prowadzonej w ramach globalnych działań „Life for now” jest trwający siedem i pół minuty film. To nostalgiczna opowieść o historii marki Pepsi na chińskim rynku od momentu wprowadzenia jej tam do sprzedaży. Spot zaczyna się od sceny z obecnych czasów - rockowego koncertu. W pewnym momencie akcja cofa się do 1981 roku – wtedy Pepsi zadebiutowało w Chinach.

W spocie pokazano różne sceny, dokładnie rok po roku. Jego bohaterami nie są jednak żadne znane postacie, ale zwykli ludzie, głównie młodzi, którzy w pewnym sensie z Pepsi dorastali

Jak podają przedstawiciele butiku kreatywnego Civilization odpowiedzialnej za tą reklamę, prace nad nią trwały ponad trzy miesiące, a przedstawione w niej sceny to prawdziwe historie zwykłych ludzi, z ich codziennego życia na przestrzeni tych 36 lat. W filmie pokazano m.in. jak przez te lata swój wolny czas spędzali młodzi ludzie, jak bawiły się dzieci, jak wyglądał ślub, pocałunek itp. W reklamie pojawiają się też różne urządzenia, takie jak magnetofon, kasety, pierwsze telefony komórkowe, pagery itp.

W tle widać również, jak zmieniała się przez te lata chińska gospodarka, jak szybko kraj otworzył się na świat itp. Pokazano też ważne dla tego kraju wydarzenia, jak np. trzęsienie ziemi z 2008 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pepsi-reklama-z-kendall-jenner-oderwana-od-rzeczywistosci-marka-wpadla-w-pulapke-poprawnosci-politycznej-opinie ##

Kampania jest elementem globalnych działań prowadzonych pod hasłem „Life for now”. Intencją marketera było pokazanie, czym to słowo „now” (czyli „teraz”) było dla tych wszystkich pokoleń, które w Chinach dorastały razem z Pepsi. Andrew Lok z agencji Civilization nie chce, by przygotowana na rynek chiński reklama była porównywana z reklamami na innych rynkach. - Czasem tracimy z oczu to, o co chodzi marce. Jej dziedzictwo, historię, to, jak żyła razem z konsumentami. A w Chinach jest to szczególnie ważne. Kiedy Chiny otworzyły się na zachodnie marki, mieliśmy wielki problem. Wtedy picie Pepsi postrzegane było jako oznaka postępu - mówi Andrew Lok.

Reklama zadebiutowała w internecie 4 maja, w Narodowy Dzień Młodzieży w Chinach. Agencja podaje, że dotychczas wyświetlono ją ponad 20 mln razy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu