Coraz więcej Polaków sięga po alkohol. Pijemy częściej niż przed pandemią

Niemal co piąty badany Polak przyznaje, że obecnie pije częściej alkohol niż jeszcze dwa lata temu - wynika z międzynarodowego badania, które zrealizowały niezależne agencje badawcze skupione w sieci IRIS. Polską część przeprowadziła agencja badawcza ARC Rynek i Opinia. Połowa respondentów przynajmniej raz w tygodniu spożywa alkohol w domu, odsetek osób wychodzących „na drinka" z taką częstotliwością jest czterokrotnie niższy. Spośród badanych krajów najwyższy odsetek konsumentów alkoholu jest w Szwajcarii. Wzrost konsumpcji alkoholu w ciągi ostatnich dwóch lat widoczny jest najbardziej w Hiszpanii.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Średnio 21 proc. badanych z 21 krajów z całego świata przyznało, że konsumują więcej alkoholu niż jeszcze 2 lata temu, czyli przed pandemią. Wzrost konsumpcji widoczny jest przede wszystkim w Hiszpanii, Korei Południowej i Kolumbii. Spośród badanych krajów europejskich Polska znalazła się w tym zestawieniu na trzecim miejscu.

grafika

- Z międzynarodowego badania dotyczącego m.in. konsumpcji alkoholu i zmian w tym zakresie wynika, że w okresie pandemii wzrosła na całym świecie częstotliwość spożywania alkoholu. Może to być związane z dwoma czynnikami. Z jednej strony – alkohol jest kulturowo postrzegany jako sposób na rozluźnienie, odstresowanie. Pandemia, szczególnie w pierwszym okresie powodowała stres i poczucie niepewności, dlatego alkohol mógł być sposobem na radzenie sobie z tymi emocjami. Z drugiej strony – zamknięcie w domach i ograniczone możliwości wychodzenia z nich, mogły spowodować, że wiele osób częściej zaczęło sięgać po alkohol, również w ciągu dnia, gdyż nie trzeba było iść do pracy. Być może pękły pewne bariery psychiczne czy kulturowe, które dotychczas ograniczały konsumpcję alkoholu, np. rezygnacja z picie w ciągu dnia, bo idzie się do biura czy rezygnacja z bardziej intensywnego picia wieczorem, w dni powszednie – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/23-proc-polakow-twierdzi-ze-w-pandemii-pije-mniej-alkoholu ##

Polacy w czołówce narodów pijących alkohol

Jaki odsetek osób w ogóle pija alkohol? Badanie sieci IRIS pokazało, że średnio 62 proc. respondentów. Zestawienie otwierają Szwajcarzy (88 proc.), Polacy (87 proc.) i Rumuni (85 proc.).

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/beda-rosly-wydatki-na-reklame-alkoholu ##

Warto jednak zauważyć, że spośród 23 badanych krajów aż w ośmiu przynajmniej trzy czwarte badanych pija alkohol.

grafika

W domu najczęściej piją Chińczycy

Patrząc już na częstotliwość konsumpcji – przynajmniej raz w tygodniu w domu alkohol konsumuje średnio 47 proc. badanych – w przypadku Polski ten odsetek jest bliżej średniej i wynosi 51 proc. Najwyższy odsetek osób pijących alkohol w domu przynajmniej raz w tygodniu jest w Chinach, we Włoszech, w Japonii oraz Korei Południowej. Spośród badanych krajów europejskich Polska znalazła się w tym zestawieniu na przedostatnim – ósmym miejscu.

grafika

Znacznie niższy jest odsetek wychodzących przynajmniej raz w tygodniu „na drinka”. W Polsce ten odsetek wynosi zaledwie 13 proc., podczas gdy np. we Włoszech 47 proc., a w Hiszpanii – 43 proc.. Spośród badanych krajów europejskich Polska znalazła się w tym zestawieniu na przedostatnim – ósmym miejscu.

grafika

Raport „Global eating, drinking and sustainability survey” powstał na podstawie międzynarodowego badania sieci IRiS, skupiającej niezależne agencje badawcze z całego świata. Badanie zostało przeprowadzone w 23 krajach. Polską część badania zrealizowała agencja badawcza ARC Rynek i Opinia. Czas realizacji badania: 12.07-18.08.2021.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?