W wakacje zakończył się czteroletni kontrakt Polskiego Związku Piłki Nożnej z Grupą Żywiec, w ramach którego oficjalnym sponsorem reprezentacji seniorskiej i młodzieżowej oraz Pucharu Polski było piwo Warka. W ostatnim czasie marka nie eksponowała już tego w swojej komunikacji reklamowej - wiosenna kampania pod hasłem „Akcja na Rio” (przeczytaj o niej więcej) nawiązywała do mistrzostw świata w Brazylii, w których nasza drużyna nie zagrała.
- Po czterech latach satysfakcjonującej pracy marki z reprezentacją, przed marką stoją nowe wyzwania i plany, stąd decyzja o nie przedłużaniu umowy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anetta Gołda, brand PR manager w Grupie Żywiec.
Prezes PZPN Zbigniew Boniek w niedzielę w programie „Cafe Futbol” w Polsacie Sport zapowiedział, że w najbliższym czasie zostanie podpisana umowa, na mocy której oficjalnym sponsorem reprezentacji zostanie inna marka piwna.

PZPN nie ujawnia na razie, który konkretnie to brand. Wiadomo, że żaden z portfolio Grupy Żywiec, która niedawno przedłużyła o trzy lata sponsorowanie przez piwo Królewskie klubu Legia Warszawa (więcej o tym).
Wydaje się, że sponsorowaniem reprezentacji przez Tyskie może być zainteresowana produkująca to piwo Kompania Piwowarska. Tyskie było już sponsorem drużyny narodowej w pierwszej dekadzie lat dwutysięcznych, prowadząc m.in. promocje z flagami wspierającymi naszą kadrę podczas finałów mistrzostw świata 2006 i mistrzostw Europy 2008.
W lutym br. Kompania Piwowarska została sponsorem i wyłącznym dostawcą piwa na Stadionie Narodowym (gdzie wszystkie najważniejsze mecze rozgrywa reprezentacja), a Tyskie - oficjalną marką piwną obiektu (więcej na ten temat). Tyskie wspiera też wybudowanie przed tym stadionem pomnika legendarnego trenera piłkarskiego Kazimierza Górskiego, którego słynne sentencje w wiosennych reklamach marki przytaczał Arkadiusz Jakubik (obejrzyj to).

W poniedziałek biuro prasowe Kompanii Piwowarskiej nie odpowiedziało na nasze pytania o sponsorowanie reprezentacji.
Drużyna nadal nie ma natomiast nowego sponsora głównego, po tym jak w lipcu wieloletnią współpracę zakończył Orange Polska. - Sponsor główny będzie, jak przystanie na nasze warunki. Jesteśmy reprezentacją wiedzącą, gdzie jest „próg bólu” - tłumaczył w „Cafe Futbol” Zbigniew Boniek. - Jest to bardzo ciężki rynek - przyznał.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/orange-i-orlen-najaktywniejszymi-sponsorami-kultury-i-sportu ##
Boniek ocenił, że w sponsorowanie reprezentacji sportowych niewystarczająco angażują się spółki Skarbu Państwa, co widać chociażby w siatkówce, gdzie Telewizja Polsat nie emituje w kanale ogólnodostępnym meczów naszej drużyny z trwających obecnie mistrzostw świata. Nadawca tłumaczy to m.in. faktem, że nie udało się znaleźć sponsora takich transmisji.

- Kto może być sponsorem reprezentacji Polski? Polska firma o ustalonej randze międzynarodowej, która prawdopodobnie jest spółką Skarbu Państwa - stwierdził Zbigniew Boniek. - Jeżeli okazuje się, że takie firmy mogą być sponsorami konkretnych klubów, a nie mogą sponsorować reprezentacji, to wiadomo, że jest to polityka. A my od polityki jesteśmy bardzo daleko - dodał.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-polska-i-polsat-kloca-sie-o-siatkarski-mundial-niech-tvp-ujawni-oferte-jaka-zlozyla-do-fivb ##
Jeśli chodzi o piłkę nożną, to KGHM od wielu lat jest sponsorem Zagłębia Lubin, a PGE - GKS-u Bełchatów, natomiast Orlen długo wspierał futbolistów Wisły Płock. Z kolei PGNiG w sierpniu br. podpisało umowę sponsorską z Ruchem Chorzów (więcej o tym).
W ostatnich miesiącach PZPN pozyskał kilku nowych sponsorów i partnerów reprezentacji. Partnerami zostały firmy Fakro, Wiśniowski, 99rent, Modecom i Las Vegas Energy Drink (więcej na ten temat), a sponsorami - Alior Bank i Star-Typ Sport (więcej o tym). Wcześniej sponsorem drużyny narodowej został Cinkciarz.pl, a podobną umowę przedłużył właściciel sieci sklepów Biedronka.











