Piotr Piętka - CEO Publicis Groupe Poland, Ukraine & Baltics

Piotr Piętka przeszedł karierę od media asystenta w agencji reklamowej do regionalnego szefa największej grupy komunikacyjnej w Polsce. Jest jednym z liderów branży marketingowej w Polsce.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Piotr Piętka - CEO Publicis Groupe Poland, Ukraine & Baltics
fot. materiały prasowe

Piotr Piętka rozpoczął swoją karierę w sektorze marketingu w 1996 roku, dołączając do agencji reklamowej DMB&B. Zdobywał doświadczenie od pozycji media asystenta po senior media planner buyera. Następnie, w 1998 roku, jako media menadżer dołączył do działu mediów agencji reklamowej Leo Burnett. 

Od dyrektora do prezesa

Po usamodzielnieniu się agencji mediowej Starcom i wyodrębnieniu go ze struktur agencji reklamowej Leo Burnett, Piętka objął funkcję commercial directora. Od 2004 roku pełnił funkcję członka zarządu, a trzy lata później został wiceprezesem Starcom Mediavest Group (SMG). Zarządzał wówczas obszarem negocjacji, odpowiadał za strategie handlowe, umowy z dostawcami oraz system szkolenia pracowników.

Na początku 2013 roku został powołany na stanowisko prezesa i CEO SMG w Polsce. Rozpoczął wtedy proces intensywnych zmian wewnątrz firmy, których celem było dostarczanie klientom grupy najskuteczniejszych rozwiązań biznesowych, integrujących specjalistyczne usługi w różnych obszarach komunikacji marketingowej. Był odpowiedzialny za wdrożenie strategii transformacji SMG w agencję oferującą najbardziej innowacyjne, cyfrowe, technologiczne rozwiązania w zakresie marketingu precyzyjnego, wspierane przez najlepsze analizy i angażujące treści wpływające na doświadczenia konsumentów z marką.

Postawił wówczas bardzo mocno na wzrost kompetencji digitalowych, ściągnął najlepszych menedżerów z rynku. Zdecydował o powołaniu dożycia kilkudziesięcioosobowego departamentu DNA (data & analytics). Ponad osiem lat temu Piotr Piętka został CEO nowej jednostki w Polsce - Publicis Media, właściciela takich agencji jak: Starcom, Zenith, Spark Foundry, Liquid Thread i Performics. 

Skutecznie zintegrował wszystkie agencje tworzące organizację, przedstawiając swoją wizję i plan działania zgodnie z globalnym pozycjonowaniem Talent-Trust-Transformation. Konsekwentnie przekonuje marketerów, liderów biznesu i sektor komunikacji marketingowej do przeprowadzenia transformacji cyfrowej i poszukiwania źródeł zwiększania biznesu poprzez budowanie pozytywnych doświadczeń konsumentów z marką.

Deszcz nagród branżowych dla agencji

Pod jego kierownictwem, SMG i agencja Publicis Media wielokrotnie triumfowały w najważniejszych polskich i międzynarodowych konkursach branżowych: Innovation Awards Media Trendy, Festival of Media, Effie Awards, Mixx Awards, a także wiele razy otrzymały tytuły Agencji Roku, Agencji Dekady i Grupy Reklamowej Roku. 

W 2018 roku objął stanowisko CEO Publicis Groupe Poland, do której oprócz agencji mediowych należą też topowe dziś na polskim rynku agencje reklamowe, m.in. Publicis, Leo Burnett czy Saatchi&Saatchi. W 2020 roku Publicis Groupe utworzyła nowy klaster rynków w Europie Wschodniej. Chodziło o wzmocnienie współpracy pomiędzy rynkami i zespołami, by jeszcze lepiej integrować wiedzę, kompetencje i talenty wokół potrzeb biznesowych klientów. 

W związku z tym, że kluczową część biznesu Publicis Groupe w Europie Wschodniej miały wówczas operacje mediowe, proces integracji powierzono w zarządzanie właśnie Piotrowi Piętce, który w procesie tym blisko współpracował z liderami rynków Ukrainy i krajów bałtyckich.

Szef na pięć rynków

W 2021 roku awansował na stanowisko CEO Publicis Groupe Poland, Ukraine and Baltics – stanął wówczas na czele nowo utworzonego regionu w Europie Środkowej i Wschodniej (Polska, Ukraina i kraje bałtyckie). Była to kontynuacja działań Publicis Groupe w modelu Power of One w celu wzmocnienia współpracy pomiędzy rynkami i zespołami, by jeszcze lepiej integrować wiedzę, kompetencje i talenty wokół potrzeb biznesowych klientów.

Obsadzenie Piotra Piętki w roli lidera Publicis Groupe nowego regionu miało na celu przyspieszenie wdrażania modelu Power of One oraz jeszcze większą integrację kluczowych kompetencji i tworzenie większej dostępności do strategicznych zasobów grupy.

– Potencjał drzemiący w bliskiej współpracy i wzajemnym wspieraniu się w rozwoju kompetencji Polski, Ukrainy i krajów bałtyckich jest ogromny. Moim celem jest zapewnienie Klientom najwyższej jakości produktów, serwisu i usług w modelu Power of One nie tylko w jednym kraju, ale w całym regionie – stwierdził wtedy Piętka.

Tak mówił o nim wówczas Tomas Lauko, kierujący Publicis Groupe w krajach Europy Środkowej i Wschodniej: – Piotr Piętka ma ponad 20-letnie, udokumentowane sukcesami doświadczenie w Publicis Groupe. Dzięki jasnej wizji, koncentracji na transformacji biznesowej i budowaniu pozytywnych doświadczeń ludzi z markami, jego dotychczasowe działania przynosiły wymierną wartość klientom naszych agencji.

Piotr Piętka cztery lata temu został wybrany i nagrodzony tytułem „Człowiek Roku 2021” przez IAB Polska za transformację biznesów klientów i istotny wpływ na funkcjonowanie rynku reklamowego w Polsce.

Lider w branży marketingowej

Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i skutecznych liderów w branży marketingowej. Jest członkiem zarządu największej organizacji branżowej SKM SAR, członkiem IAA Polska, członkiem jury i przewodniczącym grupy w konkursie Effie, członkiem jury Mixx Awards oraz członkiem Rady Programowej największej konferencji cyfrowej w Polsce - IAB Forum. Piotr Piętka jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył również studia podyplomowe z historii sztuki w Collegium Civitas w Warszawie.

Współpracownicy oceniają go jako pracowitego, rzetelnego i godnego zaufania. W 2024 roku Publicis Groupe wprowadziła szereg innowacyjnych produktów analitycznych opartych na AI: Vault, One Reach, Attention Booster, ViRO i utworzyła zespół Growth & Transformation, którego celem jest m.in. eksploracja całkowicie nowych obszarów dla wzrostu biznesu, innowacyjnych rozwiązań i modeli biznesowych oraz kreowanie inicjatyw transformacyjnych. To przykład tego jak Publicis Group jest otwarty na transformację w szybko zmieniającym się świecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele