Piwo ulubionym alkoholem Polaków

Aż 75 proc. „alkoholowych paragonów” zawierało pozycję z piwem. Dopiero na druga jest wódka - wynika z danych aplikacji zakupowej PanParagon. Rośnie także popularność bezalkoholowych wariantów trunków.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Eksperci PanParagon tym razem przyjrzeli się rachunkom ze sklepów, na których widniały pozycje z alkoholem.

Piwo przed wódką

Okazuje się, że trzy na cztery „alkoholowe paragony” zawierają pozycję z piwem. Dopiero na drugim miejscu znalazła się wódka, która obecna była na zaledwie 9,6 proc. paragonów ujętych w badaniu. Trzecim najczęściej kupowanym alkoholem w Polsce jest wino – 8,7 proc. paragonów z alkoholem na liście. Tuż za podium znalazło się whisky – 3,7 proc. paragonów, likier – 1,4 proc., gin i rum – 0,5 proc., brandy – 0,4 proc., nalewka 0,1 proc., tequila 0,1 proc.

grafika

Wzmożone zainteresowanie alkoholem w weekend

Najczęściej po alkohol sięgamy już w sobotę – 22,4 proc. paragonów z napojami wyskokowymi oraz piątek – 20,1 proc. dowodów zakupu. mniejsze zainteresowanie procentowymi trunkami zaobserwowano w badaniu w dni powszednie - w poniedziałki alkoholowe zakupy stanowią 11,6 proc., wtorki – 12,3 proc., środę 13,5 proc,. czwartek 14,2 proc.

Najmniej alkoholu kupujemy natomiast w niedzielę – co stanowi zaledwie 6 proc. ujętych w badaniu paragonów. W głównej mierze jest to efekt zamkniętych ustawowo galerii i sklepów. Ten sam czynnik może mieć również wpływ na wzmożone alkoholowe zakupy w sobotę. W ostatnim przypadku nie bez znaczenia jest również dzień wolny od pracy, kiedy to częściej spotykamy się z rodziną i znajomymi – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

 

grafika

Sięgamy też po bezalkoholowe warianty

W ostatnim czasie oferta piw i win bezalkoholowych nieustannie się powiększa. Dodatkowo widać większe nakłady na reklamy promujące ten typ napojów. Czy Polacy przekonali się do bezalkoholowych trunków?

– Okazuje się, że wraz z nadejściem 2022 roku znacznie częściej sięgamy po piwa oraz wina, które nie zawierają w sobie alkoholu. Porównując styczeń 2020 roku z tym samym miesiącem w tym roku, kupno tego rodzaju napojów wzrosło niemal trzykrotnie. Co więcej, wraz z każdym następnym miesiącem w 2022 roku Polacy częściej sięgają po piwa i wina 0 proc. – komentuje Antonina Grzelak, z aplikacji PanParagon..

W poprzednich latach widać również inne ciekawe tendencje: w miesiącach letnich częściej sięgamy po trunki bezalkoholowe. Zarówno w 2020, jak i 2021 piwo i wino 0 proc. było najczęściej kupowane w czerwcu, lipcu oraz sierpniu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online