PKO Bank Polski sponsorem głównym zmagań młodych programistów

Do rozwiązania od 8 do 12 zadań algorytmiczno-programistycznych. Czas – maksymalnie 5 godzin. Nagroda – stypendia dla zdobywców trzech pierwszych miejsc ufundowane przez Fundację PKO Banku Polskiego na łączną kwotę 48 tys. zł. To wszystko czeka na uczestników XVI Akademickich Mistrzostw Polski w Programowaniu Zespołowym, którego sponsorem głównym jest PKO Bank Polski.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

– Zwycięstwo w konkursie o ugruntowanej pozycji to szansa na realizację marzeń. Chcemy mieć w tym swój udział. Warto wspierać inicjatywy, dzięki którym młodzi ludzie mają możliwość nie tylko rozwijania własnych pasji, ale także zdobycia stypendium, które może ułatwić im dalszy rozwój i doskonalenie umiejętności – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Trwające w weekend 29-30 października br. Akademickie Mistrzostwa Polski po raz pierwszy organizowane są przez Uniwersytet Warszawski. 60 trzyosobowych zespołów przez 5 godzin będzie starało się rozwiązać jak największą liczbę zadań w maksymalnie krótkim czasie. Na zdobywców trzech pierwszych miejsc czekają stypendia naukowe w łącznej wysokości 48 tys. zł, ufundowane przez Fundację PKO Banku Polskiego. Sponsorem głównym zawodów jest PKO Bank Polski.

W listopadzie młodzi programiści zmierzą się podczas Akademickich Mistrzostw Europy Środkowej w Pradze. Zawody te będą etapem eliminacyjnym przed finałami światowymi, które w maju 2012 roku odbędą się w Warszawie. Dotychczasowe największe sukcesy polskich zespołów to przede wszystkim dwukrotne mistrzostwo świata informatyków z Uniwersytetu Warszawskiego – w 2003 oraz w 2007 roku. Sponsorem głównym drużyn z Polski jest PKO Bank Polski. A dla najlepszych z nich czekają stypendia naukowe ufundowane przez Fundację PKO Banku Polskiego w łącznej wysokości 69 tys. zł.

Akademickie Mistrzostwa Polski w Programowaniu Zespołowym organizowane są od 1996 roku.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP