PKO BP: 130 tys. kont dzięki reklamom z Szymonem Majewskim (case study)

PKO BP zaprezentował wyniki sprzedażowe i wizerunkowe działań reklamowych z udziałem Szymona Majewskiego. Zapraszamy do case study z tej kampanii.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Ogólna liczba kont założonych w PKO Banku Polskim na dzień 19 maja br., czyli po 2 miesiącach od ich wprowadzenia do oferty i startu kampanii reklamowej z Szymonem Majewskim, osiągnęła poziom 134 842. Konta nowych klientów stanowią ponad 62 proc. tej liczby. Największą popularnością cieszy się PKO Konto za Zero – wybiera je blisko dwie trzecie osób. Duże zainteresowanie odnotowują również rachunki przeznaczone dla młodych klientów – PKO Konto dla Młodych i PKO Konto Pierwsze. – Wyniki sprzedaży nowych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dowodzą, że podjęliśmy słuszne decyzje. Coraz więcej osób wybiera PKO Bank Polski – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Jak pokazują badania Millward Brown SMG/KRC kampania nowych RORów, w której bierze udział Szymon Majewski, zaowocowała również zmianą na lepsze wizerunku PKO BP. Pierwsze wyniki sondaży wśród konsumentów wskazują, że reklamy z showmanem są bardzo pozytywnie odbierane i dobrze oceniane. –Nasza marka zachowała kluczowe atrybuty, takie jak stabilność, wiarygodność czy bezpieczeństwo, jednocześnie budując pozycję w obszarach związanych z nowoczesnością, dynamiką i młodością – opisuje Tomasz Marszałł, dyrektor departamentu marketingu PKO Banku Polskiego.

Zgodnie z wynikami badań Millward Brown SMG/KRC reklamy nowych kont osobistych Banku są również wyraziste i mają wysoką wartość informacyjną – 81 proc. ankietowanych prawidłowo wskazuje ofertę Banku promowaną przez Szymona Majewskiego – PKO Konto za Zero. Przebadane osoby trafnie wymieniają również główne zalety tego rachunku, czyli darmowość większości usług dostępnych w jego ramach. PKO Bank Polski przestaje być zatem mylony z innym, podobnie brzmiącym bankiem.

W innym badaniu Millward Brown SMG/KRC – monitorującym kondycję i wizerunek PKO BP oraz ocenę jego reklam – spot, w którym Majewski występuje jako marketingowiec-koszykarz, osiągnął rekordowy wynik zaangażowania uwagi. W historii badania jedynie cztery reklamy konkurencyjnych banków uzyskały podobne rezultaty.

Jak natomiast pokazują badania przeprowadzone przez TNS Pentor, reklamy z udziałem Szymona Majewskiego mają wysoki potencjał do wyróżnienia się z bloków reklamowych i są dobrze powiązane z marką banku. Respondentom najbardziej podoba się reklama „Pani Krystyna” w wersji „Nogi”, ponieważ jest wesoła i zabawna. Natomiast do założenia konta w największym stopniu zachęca spot „Dyrektor Marketingu”, który jest uznawany za najbardziej zrozumiały i rzeczowy. Ta reklama najlepiej komunikuje również zmiany zachodzące w banku.

Kampania marketingowa nowych kont osobistych PKO Banku Polskiego obejmuje również fanpage banku na Facebooku. Najciekawszymi inicjatywami wykorzystującymi wizerunek showmana w tym portalu były aplikacje. 30 marca pojawiła się gra „Konkurs rzutów z Szymonem”, w której można było brać udział do 3 kwietnia. Uczestnicy rywalizowali o unikatowe koszulki, rzucając piłkę do kosza w seriach po 20 rzutów. Rozegrali prawie 15 tys. serii gry, a przez pięć dni liczba fanów na profilu Banku wzrosła o ponad 2 tys. do 4,7 tys. osób.

W kolejnej aplikacji – dostępnej między 21 a 30 kwietnia – zadanie polegało na złożeniu postaci „Pani Krystyny z oddziału PKO Banku Polskiego” z różnych elementów – części ciała, ubrań i dodatków. Każdy użytkownik, który przygotował w grze „swoją postać, zachęcał znajomych do głosowania na nią. Najlepiej oceniane „Krystyny” zostały nagrodzone zestawami gadżetów banku. W sumie w grze wzięło udział 5,8 tys. osób, które stworzyły 2,7 tys. postaci i oddały prawie 15 tys. głosów. Przez 10 dni trwania konkursu liczba fanów na panpage’u wzrosła o ponad 3 tys. do ok. 7,8 tys. osób. Aktualna liczba fanów wynosi ponad 8 tys., a 18 maja uruchomiona została nowa gra z nagrodami „Dostarcz zero do Krystyny”. Jej uczestnicy wcielają się w kuriera znanego z reklamy i mają do pokonania 15 pięter, by dostarczyć przesyłkę. Grę utrudniają postaci, które przemieszczają się po poszczególnych piętrach. Zabawa potrwa do 31 maja.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"