Platforma Canal+ odświeży swój kanał promocyjny

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podczas ostatniego posiedzenia rozstrzygnęła wniosek Canal+ Polska o zmianę zapisów programowych w kanale Strefa Abonenta. Tym samym platforma satelitarna otrzymała „zielone światło” do zmian w stacji promocyjnej.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Platforma Canal+ odświeży swój kanał promocyjny

Pierwszą koncesję dla Strefy Abonenta KRRiT wydała w 2011 roku. Otrzymała ją ITI Neovision (obecnie Canal+ Polska). W kwietniu br. koncesja została przedłużona na kolejne 10 lat. Później nadawca wnioskował o modyfikację zapisów programowych.

-  Zgodnie z nową ramówką, program będzie zawierał audycje i przekazy służące promocji własnej działalności i usług nadawcy - informuje portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT.

Promocyjny kanał zostanie odkodowany?

We wcześniejszych zapisach programowych Strefy Abonenta była mowa wyłącznie o promocji własnej działalności. Nie wspominano wówczas o promocji usług. Odkodowane kanały promocyjne to norma w Europie Zachodniej. Emisja Strefy Abonenta z Hot Birda 13E jest kodowana. Niewykluczone, że nadawca zdecyduje się odkodować, aby promować ofertę wśród posiadaczy indywidualnych zestawów satelitarnych.

Coraz większa konkurencja Canal+

Za odkodowaniem sygnału i rozszerzeniem formuły Strefy Abonenta przemawia coraz silniejsza konkurencja dla Canal+. Kiedyś platforma musiała rywalizować tylko z Cyfrowym Polsatem (obecnie Polsat Box) i sieciami kablowymi. Obecnie rośnie zagrożenie ze strony platform streamingowych. Viaplay pozyskała prawa do Bundesligi, a od przyszłego roku odbierze Canal+ możliwość relacjonowania na żywo Premier League. Podobne problemy Canal+ może mieć z częścią praw do hollywoodzkich wytwórni. Ruszają bowiem platformy streamingowe HBO Max, Disney+ i Sky Showtime. Nadawca nie precyzuje filmy jakich hollywoodzkich wytwórni będzie mógł pokazać w linearnych kanałach premium i serwisie Canal+ online.

Rosną przychody Canal+

Pod koniec I półrocza 2021 roku Canal+ miał 22,1 mln abonentów, w tym 8,9 mln w samej Francji. W analogicznym okresie ub.r. abonentów było 20,4 mln. Przychody z działalności telewizyjnej we Francji wzrosły o 1,7 proc. Z kolei na zagranicznych rynkach, gdzie Canal+ jest dostępny o 4,4 proc. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. W ciągu całego roku przybyło ich 1,4 mln. Zyski Canal+ poprawiły się w porównaniu z I półroczem ub.r. EBITDA wzrosła z 300 do 330 mln euro. Ostatnie wyniki dotyczące Canal+ Polska pochodzą sprzed roku. Wówczas operator miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style