Platforma N straciła abonentów, wzrosło ARPU

Platforma N na koniec II kwartału br. miała 826 tys. abonentów, więcej niż rok wcześniej, ale mniej niż na koniec I kwartału br. Powodem stopnienia bazy operatora była podwyżka abonamentu. Jednocześnie do góry poszło ARPU operatora.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Liczba klientów N-ki w ciągu II kwartału zmalała o 4 tys. i ukształtowała się na poziomie 826 tys. abonentów Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, tłumaczył na czwartkowej konferencji, że to efekt podwyżki cen wprowadzonej w kwietniu 2011 (dowiedz się więcej). W ujęciu rocznym baza platformy wzrosła jednak o 97 tys. abonentów, czyli o 13 proc. 

Do góry poszło ARPU, czyli średni przychód na jednego abonenta, który w II kwartale br. wyniósł 60,9 zł, o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka podała, że to najwyższy poziom od czasu uruchomienia platformy w 2006 roku.

Telewizja na kartę na koniec czerwca br. miała 256 tys. aktywnych użytkowników, czyli o 8 proc. mniej niż rok wcześniej, a jej ARPU wyniosło 12,5 proc. Operator nie rozwija już jednak tej usługi, chcąc zachęcić klientów do przejścia do pre-paidowej oferty HD.

Telewizja na kartę HD zakończyła II kwartał z liczbą 40 tys. aktywnych użytkowników, czyli 10 razy większa niż rok wcześniej. Oferta ruszyła w drugiej połowie maja ub.r.

Prezes Tellenbach podtrzymał prognozę mówiącą, że na koniec br. platforma N będzie mieć 900 tys. abonentów. Podkreślił, że najwięcej nowych klientów - ok. 50 tys. pozyskanych zostanie przez operatora w IV kwartale br.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech