W zakończonym niedawno roku wyprodukowano lub kontynuowano 559 tytułów. To wzrost o 13 proc. w porównaniu z 2020 rokiem, kiedy rozpoczęła się pandemia koronawirusa. Wówczas powstało 493 seriali. Zdjęcia do wielu produkcji zawieszono, dlatego w 2020 roku zanotowano spadek liczby amerykańskich seriali w porównaniu z 2019 rokiem. Wtedy powstało ich 532. W 2021 roku liczba seriali w porównaniu z 2019 rokiem wzrosła więc o 5 proc. W raporcie uwzględniono jedynie produkcje amerykańskie.
Nie wliczono do niego tych finansowanych przez amerykański kapitał, a odnoszących międzynarodowe sukcesy. Na przykład zakończony niedawno hiszpański „Dom z papieru” czy południowokoreański „Squid game” Netfliksa.

Streamingowy boom
W ciągu dekady liczba amerykańskich seriali, które powstają co roku, wzrosła ponad dwukrotnie. W 2011 roku było ich zaledwie 266. 116 z nich powstało na potrzeby telewizji, 33 płatnych kanałów, 111 tematycznych kanałów i zaledwie 6 na potrzeby serwisów internetowych. Jeszcze mniej seriali, bo 182 wyprodukowano w 2002 roku. Aż 135 powstało na potrzeby telewizji, 17 dla stacji dodatkowo płatnych, 30 dla tematycznych i żaden dla serwisu streamingowego.
Dopiero w ostatnich latach rozpoczął się boom związany z rozwojem platform streamingowych. Na rynku pojawił się Netflix, a później serwisy Disney+, Amazon Prime Video, HBO Max, a także oferowane w modelu AVoD, czyli z reklamami. Duża konkurencja skłania serwisy streamingowe do produkowania kolejnych oryginalnych treści, aby odróżnić się od konkurencji.

W 2022 roku konkurencja na rynku platform streamingowych zwiększy się także w Polsce. Do Netfliksa, Playera, Viaplay, Polsat Box Go, Canal+ online dołączą kolejni gracze. Za kilka tygodni powinien zadebiutować serwis HBO Max. Zastąpi HBO Go. Latem spodziewany jest debiut platformy streamingowej Disney+. Osoby, które korzystają z jej zagranicznych wersji (dzięki usłudze VPN) informują, że coraz więcej produkcji jest już dostępnych w polskiej wersji językowej. Jesienią nad Wisłą pojawia się natomiast serwis SkyShowtime z treściami od m.in. Sky, Paramount, ViacomCBS.
Obecnie na świecie Netflix ma 209 mln użytkowników, Amazon Prime Video 200 mln, a Disney+ 118 mln.











