Na koniec września 2025 roku grupa Play miała 9,79 mln aktywnych abonentów usług mobilnych. W ciągu roku ich liczba zwiększyła się o 225 tys., czyli 2,3 proc. Liczba użytkowników usług stacjonarnych (głównie internetu i telewizji, oferowanych po przejęciu kilka lat temu UPC Polska) wzrosła zaś r/r o 24 tys. (1,1 proc.) do 2,12 mln.
Tyle płaci średnio klient Play
Natomiast niewielki spadek nastąpił w obszarze prepaidowym. Tam liczba użytkowników zmalała o 1,3 proc. do 3,71 mln.
Klienci usług mobilnych w Play płacą więcej niż przed rokiem. Średni rachunek miesięczny wzrósł z 32,6 do 34,1 zł, czyli o 4,6 proc.
– O sile naszego modelu biznesowego i pozycji lidera na wysoce konkurencyjnym rynku świadczy rosnące zainteresowanie ofertami konwergentnymi, łączącymi usługi stacjonarne i mobilne, z których korzysta już 40 proc. naszych klientów – podkreśla w komunikacie Ken Campbell, szef grupy Play.

Więcej także ze sprzedaży smartfonów
Telekom w zeszłym kwartale osiągnął 2,66 mld zł przychodów, o 3,4 proc. więcej niż przed rokiem. Wpływy z usług mobilnych wzrosły o 5,8 proc. do 1,38 mld zł, zaś ze sprzedaży urządzeń na czele ze smartfonami – o 4 proc. do 446 mln.
Za to wpływy z połączeń międzyoperatorskich, usług hurtowych, M2M i B2B zmniejszyły się o 0,5 proc. do 343 mln zł, a z usług stacjonarnych i dla domu – o 0,6 proc. do 495 mln.
Firma na inwestycje w skali trzech kwartałów przeznaczyła 776, o 17,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Przy czym dodając do tego koszty zakupu nowych częstotliwości, wydatki przekroczyły 1,5 mld zł.

Na koniec września br. grupa Play miała 12 889 stacji bazowych (co wobec 12 106 przed rokiem oznacza wzrost o 6,5 proc.), a w zasięgu jej usług domowych jest 11,2 mln gospodarstw domowych.
W lipcu br. operator zaczął korzystać z pasma 700 MHz, pozyskanego wiosną w ramach aukcji przeprowadzonej przez UKE. Obecnie tego pasma używają już 1 222 stacje bazowe firmy. W zasięgu jej sieci 5G, rozwijanej także na innych pasmach, jest zaś 85 proc. mieszkańców Polski.
Play z wyższym zyskiem
Kwartalny zysk EBITDAaL (bez kosztów odsetek, podatków, amortyzacji i leasingu) grupy Play zwiększył się r/r o 1,4 proc. do 1,03 mld zł, przy spadku marży z 39,5 do 38,7 proc.
Firma uzasadnia w komunikacie, że to wynik "efektu dźwigni operacyjnej tj. wzrostu przychodów z usług mobilnych, dyscypliny kosztowej (m.in. niższych kosztów energii, niższych kosztów marketingu i promocji, optymalizacji kosztów wynagrodzeń) oraz zakończenia umowy z UPC, która finalizuje integrację UPC z Play i pozwala w pełni zrealizować zaplanowany efekty synergii".

Natomiast w trzech kwartałach br. zysk EBITDAaL poszedł w górę o 8 proc. do 3,32 mld zł, zaś marża – z 40,6 do 42,6 proc.










