Play ze wzrostem przychodów i zysku. 1,6 mln klientów sieci UPC

Spółka P4, operator sieci Play, podała wyniki finansowe za II kwartał br., w którym jej częścią stała się sieć UPC Polska. Na koniec czerwca br. miała ona 16,5 mln klientów mobilnych i 1,9 mln abonentów usług stacjonarnych i usług dla domu. Przychody wzrosły do 2,3 mld zł, a zysk EBITDAaL do 1 mld zł.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

1 kwietnia P4 sfinalizowało przejęcie od Liberty Global operatora kablowego UPC Polska, dostawcy usług telewizyjnych i internetowych, co miało wpływ na wyniki grupy w Polsce.

Liczba raportowanych klientów mobilnych P4 (bez M2M) wzrosła o 7,8 proc., osiągając liczbę 16,5 mln. Liczba aktywnych klientów mobilnych poszła w górę o 5,6 proc. do 12,7 mln. Z usług stacjonarnych i dla domu korzystało 1,9 mln osób. Baza klientów sieci UPC Polska wzrosła w ciągu roku o 4 proc. do 1,6 mln.

Całkowite przychody spółki P4 w II kwartale br. wzrosły o 26 proc. do 2,3 mld zł, głównie z powodu przejęcia UPC Polska. Przychody z usług wzrosły o 30 proc. osiągając w w tym okresie 1,9 mld zł. Przychody z usług mobilnych poszły w górę 7,3 proc.  do 1,1 mld zł w II kwartale 2022 r.

Zysk EBITDAaL P4 wzrósł o 79 proc., przekraczając w II kwartale br. poziom miliarda zł.

grafika

- Pierwsza połowa 2022 roku to punkt zwrotny dla Play, a także moment przełomowy dla polskich klientów. Jestem dumny z tego, jak szybko i skutecznie zespoły Play i UPC połączyły swoje siły i w rekordowo szybkim czasie wprowadziły naszą pierwszą wspólną ofertę powitalną. Play i UPC łączą wspólne cele - wsłuchiwanie się w potrzeby klientów oferując im najlepszy stosunek jakości do ceny oraz najwyższą jakość usług mobilnych i stacjonarnych. W II kwartale 2022 r. umocniliśmy naszą wiodącą pozycję na polskim rynku przyspieszając wzrost i poprawiając wyniki we wszystkich kategoriach, począwszy od satysfakcji klientów po przychody i efektywność finansową, zarówno dla usług mobilnych, jak i stacjonarnych - mówi Jean-Marc Harion, prezes P4.

- Rozwijając swoją najnowocześniejszą infrastrukturę mobilną zapewniającą łączność Polakom, przekroczyliśmy historyczny kamień milowy 10 tys. stacji bazowych. Ponadto, nawiązaliśmy współpracę z firmą InfraVia Capital Partners, aby umożliwić dostęp do sieci światłowodowej 6 milionom gospodarstw domowych w Polsce, realizując naszą misję zapewnienia wolności wyboru polskim klientom w nowym modelu otwartego dostępu do sieci - dodaje.

grafika

Jesienią 2020 roku P4 zostało przejęte przez francuską Grupę Iliad. Polska jest dla niej obecnie drugim pod względem wielkości rynkiem - na koniec czerwca br. we Włoszech miała 9,15 mln klientów, a we Francji - 20,9 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"