Plejada.pl na czele serwisów plotkarskich, Pudelek.pl przyciąga najbardziej, mocno w górę Kozaczek.pl i Plotek.pl (TOP 10)

Wśród serwisów plotkarskich najwięcej użytkowników mają Plejada.pl, Pudelek.pl i Plotek.pl. W tym drugim internauci wykonują zdecydowanie najwięcej odsłon i spędzają najwięcej czasu. W skali roku największe wzrosty zasięgów osiągnęły Kozaczek.pl, Plotek.pl i Eska.pl/hotplota.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lipcu br. serwis Plejada.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 3,51 mln internautów (rozumianych jako realni użytkownicy), którzy wykonali w nim 92,16 mln odsłon i spędzili 1,08 mln godzin, co na każdego daje średnio 21,2 odsłony i 0,33 godziny, a więc ok. 20 minut czasu korzystania - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Plejada.pl miała o 257,3 tys. odwiedzających więcej niż Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) i o 364,9 tys. niż Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl).

Z tych serwisów zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania zanotował Pudelek.pl. Internauci wykonali w nim 180,27 mln odsłon (prawie dwa razy więcej niż na Plejada.pl) i spędzili łącznie 6,83 mln godzin (to ponad pięć razy wyższy wynik niż w przypadku Plejada.pl). Przeciętny użytkownik Pudelka wykonał w nim 35,8 odsłon i korzystał przez 1,43 godziny.

Na czwartym miejscu znalazł się drugi serwis plotkarski Grupy Wirtualna Polska - Gwiazdy.wp.pl (uruchomiony w czerwcu ub.r. w efekcie przekształcenia Nocoty.pl) z 2,87 mln użytkowników i 63,77 mln odsłon. Pomponik.pl (Grupa Interia.pl) miał nieco mniej odwiedzających (2,43 mln) i znacznie mniej odsłon (48,87 mln) niż Gwiazdy.wp.pl, za to osiągnął dłuższy czas korzystania (907,1 tys. godzin).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-onet-rasp-przed-wirtualna-polska-interia-pl-z-wieksza-przewaga-nad-gazeta-pl-wyniki-z-lipca ##

Oczko niżej uplasowało się Party.pl (Grupa Edipresse), działające w nowej wersji od września ub.r. po połączeniu Afterparty.pl i Fleszstyle.pl. Serwis miał znacznie więcej użytkowników niż znajdujący się poniżej Kozaczek.pl (Grupa Marquard Media) - 2,07 mln wobec 1,3 mln, ale mniej odsłon (15,16 mln wobec 19,96 mln) i krótszy czas korzystania (159,8 tys. godzin wobec 242,9 tys.) od konkurenta.

Zestawienie zamykają Pudelek.tv (Grupa Wirtualna Polska), Jastrzabpost.pl i dział Hotplota serwisu Eska.pl (Grupa ZPR Media).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/eska-pl-radiozet-pl-i-polskieradio-pl-na-czele-serwisow-radiowych-rmfon-pl-z-najdluzszym-czasem-korzystania ##

W skali roku zasięg Plejada.pl urósł o 17 proc. (z 11,9 proc. do 13,92 proc.), Pudele.pl - o 19,7 proc. (z 10,78 proc. do 12,9 proc.), a Plotek.pl - aż o 65,1 proc. (z 7,56 do 12,48 proc.).

Jeszcze wyższy wzrost procentowy zasięgu zanotował Kozaczek.pl - o 106 proc. (z 2,51 proc. do 5,17 proc.), zasięg działu Hotplota na Eska.pl zwiększył się o 52,9 proc. (z 2,06 proc. do 3,15 proc.). Duży wzrost osiągnął też Jastrzabpost.pl, który w lipcu ub.r. zanotował zbyt małą odwiedzalność, by została ona określona w badaniu.

Z kolei zasięg Gwiazdy.wp.pl zmalał w ciągu roku o 14,9 proc. (z 13,39 proc. do 11,4 proc.), a Pudelek.tv - o 19,2 proc. (z 5,58 proc. do 4,51 proc.).

W samym internecie stacjonarnym Plejada.pl ma większą przewagę zasięgową nad największymi konkurentami - w zeszłym miesiącu zanotowała 2,8 mln użytkowników, o 526,3 tys. więcej niż Gwiazdy.wpl.pl i o 664,3 tys. więcej niż Pudelek.pl. Plotek.pl na komputerach miał 1,83 mln odwiedzających, co stanowi 58,3 proc. wszystkich użytkowników serwisu. Na Plejada.pl ten wskaźnik wyniósł 79,9 proc., na Gwiazdy.wpl.pl - 79,3 proc., na Pudelek.pl - 65,8 proc., a na Pomponik.pl - 81,8 proc.

Z kolei Pudelek.pl w internecie stacjonarnym wyprzedzał konkurentów mniej wyraźnie niż ogółem pod względem liczby odsłon (miał ich 76,6 mln, wobec 59,47 mln na Plejada.pl i 44,14 mln na Gwiazdy.wp.pl) oraz czasu korzystania (zanotował 3,07 mln godzin, ponad trzy razy więcej niż Plejada.pl).

Na smartfonach i tabletach liderem pod względem zasięgu był w lipcu Plotek.pl, który z 1,7 mln użytkowników wyprzedził Pudelek.pl (1,54 mln), Party.pl (1,26 mln) i Plejada.pl (1,22 mln).

Mobilną wersję Plotek.pl odwiedziło 53,9 proc. wszystkich użytkowników tego serwisu, mobilną wersję Pudelek.pl - 47,4 proc., a mobilną wersję Party.pl - aż 60,9 proc. Na Plejada.pl ten wskaźnik wyniósł tylko 34,9 proc., na Gwiazdy.wp.pl - 34,6 proc., a na Pomponik.pl - 29,6 proc.

W badaniu Gemius/PBI uwzględniana jest jedynie odwiedzalność mobilnych stron przeglądarkowych, aplikacje mobilne mają być objęte pomiarem od października br.

Party.pl w internecie mobilnym zanotowało ponad dwa razy więcej odsłon niż w stacjonarnym (10,23 mln wobec 4,93 mln), Kozaczek.pl - o 65 proc. więcej (12,4 mln wobec 7,56 mln), a Pudelek.pl i Pudelek.tv - po 35 proc. więcej (odpowiednio: 103,67 mln wobec 76,6 mln i 2,83 mln wobec 2,1 mln). Natomiast Gwiazdy.wpl.pl i Pomponik.pl miały na smartfonach i tabletach ponad dwa razy mniej odsłon niż na komputerach (19,63 mln wobec 44,14 mln i 14,97 mln wobec 33,9 mln), a Plejada.pl - prawie dwa razy mniej (32,69 mln wobec 59,47 mln).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"