PMPG Polskie Media z 26,8 mln zł wpływów, zysk netto w górę o 15 proc.

W pierwszym półroczu br. EBIDTA grupy kapitałowej PMPG Polskie Media wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. o 31 proc., zysk netto był wyższy o 15 proc., a przychody ze sprzedaży - większe o 4 proc. Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” zapowiada podwojenie zysku w ciągu dwóch lat.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

EBITDA grupy PMPG Polskie Media za I półrocze br. wyniosła 3, 794 mln zł i była wyższa w porównaniu do tego samego okresu ub.r. o 31 proc. Skonsolidowany zysk brutto wzrósł o 26 proc., do 3, 53 mln zł, a zysk netto był wyższy o 15 proc. (2,625 mln zł). Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 26,76 mln zł, czyli 4 proc. więcej w skali roku. Jak podaje spółka, wzrost rentowności to wynik przede wszystkim optymalizacji kosztów sprzedaży. Zysk na akcje wyniósł 0,25 zł.

- Po bardzo dobrym pierwszym kwartale, w drugim utrzymaliśmy przychody na stabilnym poziomie. Wzrost rok do roku o 4 proc. to pozytywny trend, który ma szansę się utrzymać. Biorąc pod uwagę, że nasza działalność charakteryzuje się sezonowością i największe projekty realizowane są w czwartym kwartale, takie wyniki dają podstawy do optymizmu - mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media. - Prognozowaliśmy w oparciu o konserwatywne założenia i obecne wyniki pokazują, że ta prognoza jest bezpieczna. Nowe projekty mogą być wsparciem dla wyników w czwartym kwartale, a tak naprawdę efekty obecnych działań widoczne będą dopiero w budżecie 2017 roku - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gosc-niedzielny-na-czele-sprzedazy-tygodnikow-opinii-w-i-polroczu-2016-wprost-z-najwiekszym-spadkiem ##

Lisiecki podtrzymuje, że jeśli rynek będzie się rozwijał tak jak do tej pory, to biorąc pod uwagę aktywa posiadane obecnie w Polsce w perspektywie dwóch lat spółka jest w stanie skokowo zwiększyć poziom generowanych organicznie przychodów. Realne wydaje się być nawet ich podwojenie. Dodaje, że PMPG szuka także potencjalnych akwizycji, jest zainteresowana przejęciami na polskim rynku mediowym, zwłaszcza w obszarze tzw. nowych mediów. Prowadzi w tej sprawie wstępne rozmowy.

Obecnie głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik „Wprost”. Pierwsze miesiące roku zostały przeznaczone na przygotowanie zmian w samym tygodniku - od maja „Wprost” ukazuje się w nowym layoucie, nowy wygląd i funkcjonalności zyskał również uruchomiony w kwietniu serwis Wprost.pl. Z końcem sierpnia wydawca zdecydował o zmianie kierownictwa redakcji tygodnika „Wprost” i powierzył pełnienie obowiązków redaktora naczelnego Jackowi Pochłopieniowi.

Jak podaje spółka, tygodniki „Do Rzeczy” i „Wprost” zanotowały w I półroczu wyższe niż w ubiegłych latach przychody reklamowe. W ostatnim kwartale tego roku uruchomiona zostanie nowa wersja serwisu internetowego dorzeczy.pl.

W okresie styczeń - czerwiec br. kurs akcji PMPG na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie został potrojony i ustabilizował się na poziomie ok. 4,50 zł. W najbliższym czasie spółka ma podjąć decyzję w sprawie ewentualnego skupu akcji własnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?