Poczta Polska: Odbiór w PUNKCIE paczek z Internetu rośnie o ponad 200 proc.

"Odbiór w PUNKCIE” to wygodne rozwiązanie, które coraz częściej wybierają kupujący w sieci.  Poczta Polska zanotowała w  I kwartale 2016 r. wzrost o ponad 200 proc. tej formy odbioru przesyłek w placówkach pocztowych i stacjach ORLEN w porównaniu do tego samego okresu w 2015 roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Obecnie wszyscy operatorzy zorientowani na eCommerce rozwijają sieć punktów odbioru: są to placówki własne, partnerskie, jak i urządzenia samoobsługowe. Działania Poczty Polskiej wpisują się w ten trend. Sklepy internetowe, czyli nadawcy przesyłek, przy wyborze operatora kierują się kompleksowością usług. Poczta Polska ma obecnie największą na rynku sieć do odbioru produktów zakupionych w sieci. Klienci mogą wybrać dogodne miejsce odbioru spośród ponad 4100 placówek pocztowych, ale także w prawie 1000 stacjach paliw ORLEN. W sumie, sieć Poczty Polskiej w opcji Odbiór w PUNKCIE obejmuje łącznie ponad 5 100 punktów (placówki Poczty Polskiej i stacje paliw  ORLEN), spośród których niemal 20% stanowią punkty całodobowe.

Bo taniej, łatwiej i bliżej

Nowe możliwości odbioru przesyłek w punktach Poczty Polskiej i w sieci stacji paliw ORLEN to wynik rosnącej popularności tego rozwiązania wśród kupujących w Internecie. Klienci chętniej wybierają tę opcję, zamiast dostawy bezpośrednio do domu lub pracy, ponieważ sami chcą decydować o miejscu i czasie odbioru przesyłki.

Dla eKupującego to możliwości odebrania przesyłki w wybranym miejscu, czasie i przede wszystkim przy okazji codziennych czynnościI: po drodze z domu czy pracy. Dla eSprzedającego oznacza ofertę dostawy dopasowaną do potrzeb klientów, co powoduje mniejszą liczbę porzuconych koszyków. W zakresie możliwości form dostawy przesyłki posiadamy najszerszą ofertę na rynku - kurier/placówka pocztowa/Orlen/automat pocztowy (pilotaż), którą stale poszerzamy. Dodatkowo dzięki współpracy z Pocztą Polską eSprzedający otrzymuje pełną obsługę logistyczną na terenie całej Polski, również na terenach trudno dostępnych dla innych przewoźników  – mówi Rafał Pietrwalski, odpowiedzialny za Ecommerce w Poczcie Polskiej. Oprócz wygody, istotne znaczenie ma też cena takiej usługi, która z reguły jest niższa od dostawy bezpośrednio do odbiorcy.

Dostawy do punktów odbioru dynamicznie rosną

Poczta Polska notuje bardzo dynamicznie rosnącą liczbę paczek dostarczanych do punktów odbioru. I kwartał 2016 to o ponad 200 procent paczek więcej niż w I kwartale 2015 roku.  Już ponad 5 proc wszystkich paczek obsługiwanych przez Pocztę Polską jest wybieranych przez klientów w serwisie „Odbiór  w Punkcie”. – Chcemy, aby ten trend się umacniał. Dlatego jeszcze w tym roku udostępnimy nowe lokalizacje odbioru i dodamy rozwiązania online jeszcze bardziej upraszczające sposób korzystania z tej opcji odbioru. Nowe lokalizacje to podążanie za wygodą eKupujących – podkreśla Rafał Pietrwalski z Poczty Polskiej. Poczta Polska niedawno udostępniła gotową mapę lokalizacji z punktami odbioru, którą sklepy internetowe mogą wdrożyć na swoich stronach. Klient w momencie składania zamówienia w prosty sposób wybiera miejsce odbioru przesyłki spośród ponad 4100 placówek pocztowych i prawie 1000 stacji ORLEN.

 Badanie: Kto korzysta z Odbioru w PUNKCIE?

Odbiór w punkcie jest najlepiej znaną (72%) usługą związaną z odbiorem przesyłek według deklaracji badanych - to wnioski z badania PMR Consulting Research dotyczącego znajomości i sposobu korzystania z usług pocztowych przez klientów placówek pocztowychna zlecenie Poczty Polskiej.

Większość respondentów dobrze ocenia Pocztę Polską  w kwestii odbioru i nadania paczek. Lokalizacja, cena oraz wygoda nadania to najważniejsze czynniki decydujące o wyborze Poczty Polskiej. Z  jej usług paczkowych korzystają przede wszystkim osoby aktywne zawodowo, z wykształceniem wyższym lub średnim. Około 60% korzystających z usług paczkowych stanowią osoby poniżej 40 roku życia.

Badanie PMR Consulting Research, grudzień 2015, grupa badanych: 8155 osób.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online