Poczta Polska: sprzedaż usług Pocztex wzrosła sześciokrotnie w ciągu 3 lat

Wzrost o prawie 70 procent w 2014 roku w porównaniu do 2013 roku odnotowała Poczta Polska w sprzedaży usług kurierskich Pocztex. Zmiany wprowadzane przez Pocztę Polską od 2012 r. w usługach paczkowo-kurierskich przynoszą teraz efekty. Ich sprzedaż w ciągu 3 lat zwiększyła się prawie sześciokrotnie.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W całym 2014 roku sprzedaż usług kurierskich zwiększyła się o ponad 70 procent w stosunku do poprzedniego roku, a tylko w styczniu tego roku Poczta sprzedała o 59,8 procent więcej przesyłek kurierskich niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Ekspansja Pocztexu rozpoczęła się w 2012 roku od obniżki nawet o połowę cen usług kurierskich. Na zmianie cennika skorzystali między innymi nadawcy masowi – duże sklepy internetowe, firmy stacjonarne często korzystające z przesyłek kurierskich.

Dzięki zmianom oferty Poczta Polska rok do roku zwiększa swój udział w rynku usług paczkowo-kurierskich KEP, w 2013 roku było to 17%, w 2015 roku wstępne szacunku mówią o ponad 18% udziale w rynku.

Gwarantowany termin i pewność doręczenia usługi Pocztex są dostępne zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Usługi kurierskie Poczty Polskiej są często wybierane ze względu na optymalny czas realizacji usługi terminowość dostawy oraz cenę. Zdaniem klientów, kluczowe jest również poczucie bezpieczeństwa i pewności, że przesyłka dotrze do adresata, co gwarantuje szybki czas doręczenia.

Najpopularniejszą usługą w 2014 z segmentu kurierskich w Poczcie był Kurier 48 - wybierany przez 75 procent kupujących. Najczęściej usługi kurierskie Poczty Polskiej wybierają klienci biznesowi, ceniący sobie elastyczność i gwarancję dostawy. Dzięki dobrze rozwiniętej sieci placówek Poczty Polskiej, z ponad 4500 punktami odbioru, klient dostanie przesyłkę tam, gdzie chce i wtedy, kiedy chce.

eCommerce wybiera Pocztę

Z usług Poczty Polskiej korzystają największe sklepy, sprzedające w internecie. Z Pocztą Polską współpracuje ponad 60% polskich e-sklepów. W czerwcu Poczta Polska uruchomiła serwis ecommerce.poczta-polska.pl, oferujący kompleksową obsługę dla branży e-handlu. W jednym miejscu e-klienci mogą wybrać przesyłki odpowiadające ich potrzebom, zlecić obsługę zwrotów, poznać ofertę finansowo-ubezpieczeniową, czy wysłać neofakturę w cyfrowej wersji.

Usługę kurierską Pocztex można zamówić, wypełniając prosty formularz na stronie Zamów kuriera, przez aplikację mobilną Envelo na smartfony i tablety, a także przy wykorzystaniu infolinii. W aplikacji można też sprawdzić status doręczenia przesyłki rejestrowanej. Aplikacja Envelo współpracuje z systemami Android, iOS i Windows Phone.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online