47 proc. Polaków mieszkających w największych miastach i odwiedzających kawiarnie przynajmniej raz w miesiącu deklaruje, że pije kawę w pracy. Oznacza to wzrost o 8 pp. w porównaniu do ubiegłego roku.
Z drugiej strony aż o 20 pp. mniej niż przed rokiem jest respondentów, którzy piją kawę w kawiarniach sieciowych. Najczęściej takie lokale odwiedzają kobiety w wieku od 20 do 29 lat, przede wszystkim późnym popołudniem, spotykając się ze znajomymi. Ponad połowa klientów takich punktów wybiera kawę typu cafe latte, a nieco mniej – espresso. Zazwyczaj dokupują jeszcze ciasta i ciastka, średnio płacąc podczas jednej wizyty 26,8zł.

Badanie dotyczące miejsc picia kawy zostało przeprowadzone przez instytut ARC Rynek i Opinia od 27 maja do 14 czerwca br. Wywiady internetowe objęły 1003 mieszkańców Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Poznania, Łodzi i Katowic w wieku 16–55 lat, którzy odwiedzają kawiarnie nie rzadziej niż raz na miesiąc.











