Polacy coraz częściej wybierają piwa bezalkoholowe

Już ponad 70 proc. dorosłych konsumentów w Polsce sięga po piwo bezalkoholowe – wynika z badań “Need for beer” firmy badawczej IQS.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Polacy coraz częściej wybierają piwa bezalkoholowe
fot. Unsplash

Piwo bezalkoholowe nie jest już tylko alternatywą - dla wielu Polaków staje się częstym wyborem podczas letniego wypoczynku. Pod względem demograficznym, największą regularność spożycia piwa bezalkoholowego odnotowano wśród osób w wieku 25-44 lat, z wykształceniem średnim i wyższym oraz zamieszkujących małe i średnie miasta.  

– Osoby w tym wieku łączą aktywne życie towarzyskie z obowiązkami rodzinnymi i zawodowymi. To powoduje, że piwo bezalkoholowe jest dla nich szczególnie atrakcyjnym wyborem, bo pozwala się cieszyć smakiem piwa bez skutków spożycia alkoholu – mówi Radosław Soszka, ekspert od kategorii piwnej z IQS. Kobiety sięgają po piwo bezalkoholowe nieco częściej, choć mężczyźni piją je bardziej regularnie. 

Wakacyjny lider

Aż 43 proc. badanych deklaruje, że w te wakacje sięgnie po piwo bezalkoholowe. Dla porównania, po wino bezalkoholowe sięgnie tylko 8 proc., a po prosecco bezalkoholowe 6 proc. Te liczby pokazują, że piwo bezalkoholowe jest zdecydowanym liderem całej kategorii napojów non-alko. 

Co istotne, zerówki cieszą się szczególną popularnością wśród młodych dorosłych (18–44 lata). To właśnie oni najczęściej deklarują zamiar sięgnięcia po piwo bezalkoholowe tego lata – mówi tak aż co druga osoba do 34 roku życia. Podobną sytuację mamy również wśród kobiet – bo to właśnie one częściej niż panowie planują pić piwo bezalkoholowe w te wakacje (co druga kobieta).  

Co dziesiąty Polak przyznaje, że w te wakacje wypije więcej piwa bezalkoholowego niż rok temu – dotyczy to zwłaszcza osób w wieku 18-24 lata, wśród których mówi tak co szósty badany.  Choć tradycyjne piwo nadal prowadzi w ogólnym rankingu popularności napojów alkoholowych i ich bezalkoholowych odpowiedników, to piwo bezalkoholowe zajmuje stabilne drugie miejsce, sukcesywnie skracając dystans. 

Co więcej, w wielu typowo „alkoholowych” sytuacjach wakacyjnych – jak grill, koncerty, czy spotkania towarzyskie – piwo bezalkoholowe  wyprzedza nie tylko wina, ale nawet takie trunki jak wódka. Wprawdzie na imprezy wieczorne nadal lepiej pasują napoje alkoholowe, zwłaszcza piwo, ale nawet w ich przypadku aż jedna czwarta badanych widzi miejsce dla piwa bezalkoholowego. 

Smak, orzeźwienie i …zero problemów

Popularność piwa bezalkoholowego rośnie również dlatego, że dobrze wpisuje się w specyfikę letniego stylu życia. W odróżnieniu od napojów z alkoholem, które są kojarzone głównie z sytuacjami statycznymi i prywatnymi (np. grill, impreza), piwo bezalkoholowe jest akceptowane także w bardziej dynamicznych i publicznych sytuacjach – jak plażowanie, spacery, wycieczki rowerowe czy zwiedzanie. Tego rodzaju wszechstronność czyni je wyjątkowym produktem w całym segmencie. 

Motywacje do sięgania po piwo bezalkoholowe mają charakter przede wszystkim pragmatyczny – badani doceniają możliwość połączenia doznań smakowych i orzeźwienia bez konsekwencji picia alkoholu. Blisko 70 proc. respondentów wskazuje, że piwo bezalkoholowe daje podobny smak, jak jego alkoholowy odpowiednik, ale można po nie sięgnąć np. przed jazdą autem czy w środku aktywnego dnia, a dwie trzecie uważa, że piwo bezalkoholowe jest idealnym rozwiązaniem na letnie dni. 

Badanie zostało zrealizowane w lipcu 2025, na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku 18-65, z wykorzystaniem platformy Omnisurv.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sales Intelligence z nowym zarządem i planem rozwoju

Sales Intelligence z nowym zarządem i planem rozwoju

Web Summit po raz pierwszy w Polsce? Trwają rozmowy

Web Summit po raz pierwszy w Polsce? Trwają rozmowy

Polskie dzieci marzą o karierach w social mediach. Autorytetem Lewandowski

Polskie dzieci marzą o karierach w social mediach. Autorytetem Lewandowski

"Polsat Box prezentuje się pod choinkę".  Dorota Kolak i Jacek Braciak w świątecznej kampanii

"Polsat Box prezentuje się pod choinkę". Dorota Kolak i Jacek Braciak w świątecznej kampanii

Filmweb stawia na social media – nowa struktura, nowi liderzy, nowa oferta
Materiał reklamowy

Filmweb stawia na social media – nowa struktura, nowi liderzy, nowa oferta

Koniec sporu Disney z YouTube. Kanały wróciły na platformę

Koniec sporu Disney z YouTube. Kanały wróciły na platformę