W październiku ub.r. Polki.pl (Edipresse Polska) odwiedziło 3,27 mln internautów (real users), którzy wykonali 23 mln odsłon krajowych, a każdy spędził na stronie średnio 4 minuty i 32 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Polki.pl są liderem, ale tylko pod względem liczby użytkowników - w październiku miały ich o 497,7 tys. więcej niż Kafeteria.pl (Grupa Wirtualna Polska) i o 1,24 mln niż Wizaz.pl (Edipresse Polska). Natomiast ten ostatni serwis zanotował 27,86 mln odsłon krajowych (o 4,8 mln więcej niż Polki.pl) i 16:54 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika (prawie czterokrotnie więcej niż w przypadku Polki.pl). Na średnio kilkanaście minut każdego odwiedzającego przyciągnął też Papilot.pl (dokładnie 12:25 minuty), a na ok. 8 minuty - Kafeteria.pl, Styl.pl (Grupa Interia.pl), Snobka.pl i Kafeteria.tv (dwie ostatnie strony należą do Grupy WP).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-pazdzierniku-2014-roku ##
Poniżej trzech zdecydowanie najpopularniejszych witryn (Polki.pl, Kafeteria.pl, Wizaz.pl) jest grupa witryn notujących 1-1,3 mln użytkowników: Styl.pl, Ofeminin.pl, Ek.pl, VUmag.pl i Kafeteria.tv. Ranking uzupełniają serwisy mające od 170 do 660 tys. odwiedzających.
W ub.r. osobno analizowaliśmy najpopularniejsze serwisy o modzie i urodzie (zobacz ich zestawienie) oraz witryny kulinarne (zobacz szczegóły).
W skali roku Polki.pl osiągnęły bardzo duży wzrost: liczba użytkowników podskoczyła o 175 proc. (z 1,19 do 3,27 mln), a odsłon krajowych - o 155 proc. (z 9 do 23 mln), przy nieznacznym średniego czasu korzystania przez odwiedzających (o 13 sekund, czyli 4,5 proc.). Wynika to przede wszystkim z przejęcia przez serwis treści z witryny Wieszjak.pl, którą Edipresse w listopadzie 2013 roku kupiło (wraz z kilkoma innymi) od grupy Infor PL (więcej na ten temat). Pod koniec 2013 roku Wieszjak.pl przestało działać jako osobna strona, stając się działem na Polki.pl.

Spadki zanotowały natomiast kolejne dwa serwisy w zestawieniu. Kafeteria.pl, w połowie ub.r. uruchomiona w nowej odsłonę (przeczytaj o niej więcej), straciła w skali roku 216,1 tys. użytkowników i 1,28 mln odsłon krajowych (to 7,2 i 6,5 proc. w dół) oraz 38 sekund przypadające na przeciętnego odwiedzającego (spadek o 7 proc.), natomiast Wizaz.pl - 576,6 tys. użytkowników i 3,18 mln odsłon krajowych (to 22,2 i 10,2 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu na odwiedzającego o 56 sekund (czyli o 5,8 proc.).
W pozostałej części rankingu największe spadki zanotował VUmag.pl, który stracił 303,1 tys. użytkowników i 971,8 tys. odsłon krajowych (to 21,9 i 19,2 proc. w dół).
Za to Kafeteria.tv zyskała w skali roku 788,4 tys. odwiedzających i 2,25 mln odsłon krajowych (to wzrosty aż o 318 i 354 proc.), natomiast średni czas spędzany na stronie wydłużył się prawie czterokrotnie - z 2:04 do 7:29 minuty. Wzrosty wynikają m.in. z tego, że w połowie ub.r. treści z serwisów zaczęły być prezentowane na stronie głównej portalu WP.pl, podobnie jak Pudelka.tv, co opisywaliśmy już jesienią ub.r. (przeczytaj szczegóły).

Na drugiej podstronie statystyki działów kobiecych głównych portali oraz szczegółowe dane najpopularniejszych serwisów (Polki.pl, Kafeteria.pl, Wizaz.pl)
Wśród sekcji kobiecych czołowych portali horyzontalnych najwięcej użytkowników i odsłon ma ta działająca na WP.pl - w październiku ub.r. przyciągnęła 2,36 mln odwiedzających, którzy wykonali na niej 31,5 mln odsłon krajowych, a każdy spędził średnio 8:10 minuty.
O milion użytkowników i trzy razy odsłon krajowych mniej zanotował dział dla kobiet Interii. Natomiast sekcja kobieca Onetu osiągnęła najdłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika - 12:29 minuty.
Na o2.pl nie ma wydzielonej sekcji dla kobiet.
W skali roku tylko dział kobiecy Onetu osiągnął wzrost odwiedzalności - zyskał 76,5 tys. użytkowników, 875,2 tys. odsłon krajowych i 4:44 minuty korzystania przez przeciętnego użytkownika (to 9,1, 44,7 i 61,1 proc. w górę).

Sekcje dla kobiet pozostałych głównych portali zanotowały spadki. WP.pl straciła 546,8 tys. użytkowników, 28,4 mln odsłon krajowych i 2:37 minuty na przeciętnego odwiedzającego (to 18,8, 47,3 i 24,3 proc. w dół), Interia - 217,3 tys. użytkowników, 2,9 mln odsłon krajowych i 33 sekundy na odwiedzającego (to spadki o 13,8, 22,2 i 7,3 proc.), natomiast Gazeta.pl - 217,8 tys. użytkowników, 2 mln odsłon krajowych i 29 sekund na odwiedzającego (to 22,7, 29,5 i 7,7 proc. w dół).
W przypadku serwisu Polki.pl wzrost odwiedzalności wynika z przejęcia przez niego pod koniec 2013 roku treści z Wieszjak.pl. W efekcie w ciągu trzech miesięcy ruch na Polki.pl podwoił się: z 1,49 mln użytkowników i 9,6 mln odsłon krajowych w listopadzie 2013 roku do 2,91 mln użytkowników i 20,4 mln odsłon w lutym ub.r.
W kolejnych miesiącach liczba odwiedzających witrynę oscylowała wokół 3 mln, a liczba odsłon krajowych - wokół 20 mln, natomiast średni czas korzystania w ciągu miesiąca przez użytkownika wynosił 4-5 minut.

Kafeteria.pl największą odwiedzalność zanotowała w październiku 2013 roku oraz lipcu i sierpniu ub.r. (po 2,9-3 mln użytkowników), a także w styczniu ub.r. (21,1 mln odsłon krajowych), a najniższą - w kwietniu, maju i wrześniu ub.r. (po 2,4-2,5 mln użytkowników i 16-17 mln odsłon krajowych).
Wizaz.pl zanotował w ciągu roku wyraźny spadek liczby użytkowników i odsłon krajowych. Pod koniec 2013 roku miał nawet ponad 2,6 mln odwiedzających i ponad 30 mln odsłon miesięcznie, od lutego do lipca ub.r. - już tylko 2,3-2,5 mln odwiedzających, od kwietnia - poniżej 30 mln odsłon, a od sierpnia do października - ok. 2 mln odwiedzających.
Tendencji spadkowej nie widać natomiast w średnim czasie korzystania z witryny przez użytkowników, który w kolejnych miesiącach wynosił od 14 do 17 minut.











