Polkomtel wydał na reklamy dwa razy więcej niż Orange, T-Mobile obciął budżet o 26 proc.

Wydatki reklamowe operatorów mobilnych w mediach pozainternetowych były w pierwszych czterech miesiącach br. nieznacznie niższe niż rok wcześniej. Prawie trzy czwarte budżetów trafiło do telewizji. Na czele jest Polkomtel przez Play, natomiast T-Mobile Polska zmniejszył nakłady o 26 proc.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do kwietnia br. media tradycyjne (bez internetu) zarobiły na reklamach usług operatorów komórkowych 411,6 mln zł. Było to 1,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2018 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów, Kantar).

Największym reklamodawcą wśród telekomów jest - podobnie jak przed rokiem - Polkomtel. Firma zwiększyła wydatki w skali roku o 16,3 proc., do 144,3 mln zł.

Na drugie miejsce awansowała spółka P4, operator sieci Play, z wydatkami w wysokości 104,2 mln zł, wyższymi rok do roku o 5,6 proc. Na tej pozycji zastąpiła T-Mobile Polska. Ten operator zredukował nakłady na reklamę w omawianym okresie o 26,2 proc., do 86,1 mln zł i znalazł się na trzecim pod względem wydatków reklamowych miejscu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/play-i-orange-podnosza-ceny-nowe-stawki-i-pakiety-internetowe-jak-zareaguja-plus-i-t-mobile,7171060965095553a ##

Kolejne miejsca w reklamowym rankingu operatorów komórkowych zajmują Orange Polska i Virgin Mobile Polska. Pierwsza sieć obniżyła wydatki w tradycyjnych mediach o 7,7 proc., do 69,6 mln zł. Z kolei Virgin Mobile zwiększyło budżet o 151,6 proc., z 2,5 mln zł do 6,4 mln zł.

W zestawieniu ujęto tylko wydatki na reklamy usług mobilnych, bez uwzględnienia kosztów reklam usług stacjonarnych. Spośród operatorów obecnych na liście zdecydowanie największą odnogę stacjonarną ma Orange Polska.

grafika

Trzy czwarte budżetów do telewizji

Ponad 70 proc. łącznych wydatków reklamowych operatorów mobilnych trafiło w omawianym okresie do telewizji. Było to 298,6 mln zł, czyli 15,9 proc. więcej niż w pierwszych 4 miesiącach 2018 roku.

Telewizja była w omawianym okresie jednym z dwóch kanałów komunikacji, w którym marketerzy z tej branży wydali więcej niż przed rokiem. Więcej inwestowali również w reklamę w magazynach. Tu budżety zwiększono o 74,2 proc.- z 867,2 tys. zł do 1,51 mln zł.

W pozostałych mediach wydatki operatorów komórkowych rok do roku zmalały. Indoor zarobił na nich o 74,7 proc. mniej (459,9 tys. zł), gazety - 52,4 proc. mniej (1,22 mln zł), kina - 41,9 proc. mniej (14,5 mln zł), outdoor - 41 proc. mniej (35 mln zł), radio - 14,2 proc. mniej (60,3 mln zł).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/plus-operator-polkomtel-39-5-mln-zl-kary-od-uokik-za-dodatkowo-platne-uslugi-ktore-uruchamial-klientom-automatycznie,7171065794291841a ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]