Wdrożony w sieci Plus moduł ATOM usprawnia przepływ informacji między systemami oraz znacząco ogranicza czas potrzebny na uruchomienie i zarządzanie usługami telekomunikacyjnymi, co przekłada się na poprawę efektywności oraz lepsze przygotowanie organizacji do wdrażania nowych rozwiązań.
- Zdecydowaliśmy się na nowy system zarządzania usługami telekomunikacyjnymi, ponieważ chcieliśmy korzystać z nowoczesnego rozwiązania, które zwiększy wydajność, elastyczność konfiguracji i niezawodność wykorzystywanego oprogramowania. Asseco w tym przypadku okazało się właściwym partnerem, spełniając nasze oczekiwania. Głównym celem tego przedsięwzięcia było zmniejszenie kosztów operacyjnych, zmniejszenie awaryjności i skrócenie czasu potrzebnego do uruchamiania nowych usług telekomunikacyjnych oraz umożliwienie implementacji masowych zmian w subskrypcjach klientów – podkreśla Radosław Semkło, dyrektor IT, Grupa Polsat Plus.

Asseco Technical Order Management dla Grupy Polsat Plus
W systemie ATOM zostały wdrożone narzędzia pomagające w zarządzaniu usługami. Są to m.in. silnik (Atom Core), katalog produktów i usług technicznych (Atom Inventory) oraz moduł do komunikacji z innymi systemami sieciowymi (Atom Service Activator).
– Zależało nam na tym, aby wymiana tak krytycznego i niezwykle skomplikowanego systemu przebiegła bez wpływu na otoczenie IT oraz bieżące działania biznesowe, jak i realizowaną równocześnie transformację środowiska dla klientów indywidualnych (B2C). Całość wdrożenia została zrealizowana bez zauważalnych przerw serwisowych. Migracje z poprzedniego rozwiązania Oracle Communications do ATOM prowadzone były w sposób ciągły, dzięki czemu zmiany były niewidoczne dla klienta końcowego. W ramach projektu przenieśliśmy ponad 20 milionów subskrypcji, a system pozwala obsługiwać kilkaset tysięcy zleceń na godzinę. To nie tylko znacząco podniosło efektywność pracy, ale również doprowadziło do kilkukrotnego spadku kosztów utrzymania systemów informatycznych - mówi Radosław Semkło.

Implementacja systemu ATOM przełożyła się również na doświadczenia klienta końcowego. Dzięki przyspieszeniu uruchamiania usług na sieci operatora, zwiększyła się ich dostępność, a czas potrzebny na aktywację kart i włączenie nowych wariantów oferty znacznie się skrócił.
- Wdrażając Asseco Technical Order Management dla Grupy Polsat Plus postawiono przed nami zadanie wymiany bardzo skomplikowanego systemu, który pod kątem interfejsów, jest w pełni zgodny z poprzednim rozwiązaniem. Kompatybilność systemów została udowodniona w testach, a wdrożenia i migracja przebiegły bez wpływu na otoczenie IT oraz działania biznesowe. Zachowanie ciągłości procesów przy tak krytycznym projekcie było dużym wyzwaniem, które zakończyło się sukcesem” – powiedział Szymon Marzec, Dyrektor Obszaru Projektowego, Asseco Poland.











