Polscy menedżerówie coraz aktywniejsi na LinkedIn. Kto jest w czołówce?

Liderzy polskiego biznesu coraz odważniej wkraczają na LinkedIn, budując marki i wpływając na rynek zawodowy w Polsce i nie tylko — wynika z badania LinkedIn Top 50 Polska 2025 przygotowanego przez Imago PR we współpracy z grupą Rothman & Roman. Kto znalazł się w czołówce najbardziej aktywnych menadżerów polskich organizacji?

Kamila Meller
Kamila Meller
Udostępnij artykuł:
Polscy menedżerówie coraz aktywniejsi na LinkedIn. Kto jest w czołówce?
LinkedIn

Grzegorz Lot z Tauron Polska Energia, Krzysztof Zawistowski z Inter Cars oraz Piotr Suchodolski z Orlenu wygrywają w swoich kategoriach w tegorocznym badaniu LinkedIn Top 50 Polska, jako najbardziej widoczni liderzy tej platformy społecznościowej.

W badaniu przygotowanym przez agencję Imago PR oraz Rothman & Roman przeanalizowano aktywność liderów 30 największych polskich organizacji (20 przedsiębiorstw + 10 banków) z rankingu Coface CEE Top 500 2024, czyli organizacji o przychodach powyżej 300 mln euro w 2023 r. (bez ubezpieczycieli i leasingu).

Analiza skupiła się na CEO, dyrektorach HR oraz szefach marketingu/komunikacji tych gigantów. Pod uwagę brano liczbę followersów, częstotliwość postów, reakcje pod publikacjami i zaangażowanie. Celem raportu było pokazanie, jak liderzy topowych firm (wg obrotów) wykorzystują LinkedIn do budowania społeczności.

Wnioski? Polscy menedżerowie coraz śmielej budują swoje marki osobiste w serwisie LinkedIn. Platforma, która jeszcze kilka lat temu była przede wszystkim miejscem wymiany zawodowych kontaktów, dziś stała się przestrzenią przywództwa opinii i dialogu z rynkiem — czytamy w badaniu.

Menedżerowie z Tauronu, Inter Cars i Orlenu najbardziej widocznymi liderami

Prezesi Maciej Oleksowicz (Inter Carsoraz) i Grzegorz Lot (Tauron Polska Energia), zyskali ogromną bazę obserwujących, wykorzystując platformę do omawiania tematów takich jak transformacja energetyczna i technologie. Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska, prowadzi w zestawieniu pod względem zaangażowania użytkowników.

Liderzy w obszarze HR, jak np. Krzysztof Zawistowski z Inter Cars, budują autentyczne wizerunki firm poprzez LinkedIn, co jest kluczowym elementem strategii employer brandingowej.

– Działy HR w wielu firmach przejęły rolę ambasadorów kultury organizacyjnej. Ich liderzy wykorzystują LinkedIn do pokazywania tego, co dziś w pracy jest najważniejsze – autentyczności, współpracy i rozwoju. To oni najskuteczniej łączą głos organizacji z ludzkim wymiarem biznesu – podkreśla Rafał Czechowski, CEO Imago PR.

W kategorii komunikacji i marketingu uwagę zwraca Piotr Suchodolski z Orlenu, który w swoich publikacjach łączy wiedzę z inspiracjami, przyczyniając się do rozwoju odpowiedzialnego biznesu.

Prestiżowa pozycja liderów sektora finansowego w zestawieniu LinkedIn Top 50 Polska 2025, który reprezentuje Przemysław Gdański z BNP Paribas, pokazuje rosnące znaczenie cyfrowego przywództwa. Jego profil, na którym pokazuje nowe możliwości w komunikacji i edukacji w dziedzinach takich jak transformacja energetyczna, śledzi ponad 39 tys. użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska krytykowany już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

Port Polska krytykowany już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Republika zebrała 5,5 mln zł na wozy, ale wciąż ich nie ma. Wiemy, kiedy się pojawią

Republika zebrała 5,5 mln zł na wozy, ale wciąż ich nie ma. Wiemy, kiedy się pojawią

Ten prezent naprawdę działa. Badania pokazują, dlaczego doświadczenia wygrywają z rzeczami
Materiał reklamowy

Ten prezent naprawdę działa. Badania pokazują, dlaczego doświadczenia wygrywają z rzeczami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami