Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich nadawców radiowych we wrześniu br. wyniosły 231,6 mln zł, czyli o 20,3 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym wrzesień był kolejnym miesiącem dużych wzrostów reklamowych na polskim rynku radiowym. W sierpniu nadawcy zarobili bowiem z reklam 22,9 proc. więcej niż rok wcześniej (szczegóły na ten temat), w lipcu – 22,1 proc. (więcej), a w całym I półroczu – 13,9 proc. (więcej).
Liderująca na rynku Grupa RMF zanotowała we wrześniu największy w skali roku wzrost cennikowych wpływów reklamowych, wynoszący 36,1 proc. Polskie Radio „na papierze” zarobiło z reklam 25,8 proc. niż rok wcześniej, Grupa Radiowa Agory – 19,9 proc. więcej, a Grupa Radiowa Time – 14,6 proc. więcej. Natomiast cennikowe przychody reklamowe Eurozetu zwiększyły się w skali roku o 6,9 proc.












