Polska reklama zwiększy się w 2010 roku o 1,2 proc.

Wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie w bieżącym roku o 1,2 proc. w porównaniu do 2009 roku – prognozują analitycy ZenithOptimedia. Udział w rynku najbardziej zwiększy internet, natomiast najwięcej straci prasa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kondycja polskiego rynku reklamy nie zmieni się do III kwartału bieżącego roku – oceniają analitycy domu mediowego ZenithOptimedia. Ogółem w całym roku wartość branży będzie większa o 1,2 proc. niż w 2009 roku, co oznacza przełamanie ubiegłorocznej tendencji spadkowej (wynoszącej 11,6 proc. w porównaniu do 2008 roku). Jednak ożywienie na rynku ma nastąpić dopiero w 2012 roku, w związku z mistrzostwami Europy w piłce nożnej.

W bieżącym roku głównym medium reklamowym według prognoz ZenithOptimedia będzie nadal telewizja, w której ulokowana zostanie ponad połowa budżetów. Najbardziej na wartości – o 13,6 proc. w stosunku do 2009 roku – zyska internet, będąc tym samym drugim pod względem wielkości medium reklamowym. Natomiast największe spadki udziałów w rynku zanotują gazety (o 8,2 proc. w porównaniu do 2009 roku) oraz gazety (o 6,2 proc.). Analitycy firmy przewidują, że pierwsze wzrosty przychodów reklamowych prasy nastąpią dopiero w 2012 roku.

grafika

W opinii przedstawicieli ZenithOptimedia najważniejszymi trendami w polskiej branży mediowo-reklamowej będzie w bieżącym roku umocnienie pozycji mediów cyfrowych- w tym przede wszystkim społeczności internetowych – w strategiach marketingowych, przyspieszenie procesu przenikania się mediów oraz przenoszenie akcentów z celów zasięgowych na marketingowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii