Na przychody Answear.com w minionym półroczu złożyło się 663,82 mln zł w segmencie Answear i 87,78 mln zł w PRM. Ten drugi osiągnął wzrost rok do roku o 47 proc.
Wydatki operacyjne firmy poszły w górę znacznie słabiej: z 646,76 do 727,35 mln zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów – z 379,31 do 438,29 mln zł, a koszty usług obcych – z 75,36 do 93,39 mln zł.
Natomiast inwestycje marketingowe, stanowiące zdecydowaną większość pozostałych kosztów rodzajowych, zmalały r/r ze 124 do 121,5 mln zł. Firma uzasadniła to w sprawozdaniu optymalizacją wydatków na marketing internetowy.
Answear.com coraz bardziej premium
– Pomyślnie przeprowadziliśmy transformację biznesu w kierunku segmentu premium & high-end. Jesteśmy zadowoleni z obecnej struktury oferty Answear.com i obserwujemy rosnącą lojalność klientów poszukujących tego typu produktów. W ostatnim roku wskaźnik powracalności wzrósł o 4,5 p.p., co wyraźnie potwierdza skuteczność naszych działań – podkreślił w komunikacie prasowym Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

W zeszłym półroczu na platformie aktywnych było 2,57 mln klientów (wobec 2,17 mln rok wcześniej), którzy wygenerowali 165,1 mln wizyt (o 6,9 proc. więcej niż przed rokiem), z czego już 88,6 proc. na smartfonach i tabletach.
Półroczna rentowność operacyjna firmy poszła w górę z 16,9 mln zł straty do 18,26 mln zysku, a wynik netto – z 21,85 mln straty do 6,53 mln zysku.
PRM wykorzystał sezon sneakersowy
W samym drugim kwartale 2025 roku przychody Answear.com poszły w górę r/r z 343,42 do 399,32 mln zł. Pion PRM wypracował wzrost wpływów o 40 proc. do 48,6 mln zł i 1,7 mln zł zysku EBITDA

– Skutecznie wykorzystaliśmy sezon sprzedaży sneakersów, co pozwoliło na realizację szybkich wzrostów. Systematycznie rozwijamy ofertę i pozyskujemy nowe marki, docierając do coraz szerszego grona klientów. Naszym celem jest zwiększanie sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny kosztowej i bez obciążania wyników spółki – opisał w komunikacie Kamil Bajołek, dyrektor marki PRM.
Kwartalny wynik operacyjny firmy wzrósł z 15,19 mln zł straty do 14,3 mln zysku, a wynik netto – z 17,56 mln straty do 2,87 mln zysku.
– Cieszy nas, że poprawę rentowności osiągnęliśmy pomimo kontynuacji działań marketingowych budujących świadomość marki Answear. Wciąż pozostajemy najszybciej rosnącym fashion e-commerce w Europie, co potwierdza skuteczne skalowanie biznesu i dalszą poprawę efektywności – zaznaczył Krzysztof Bajołek.












