Polskie Radio zarobiło z reklam 52 mln zł

W ub.r. wpływy reklamowe, w tym reklama i sponsoring, PolskiegoRadia wyniosły ponad 52 mln zł i były na tym samym poziomie, jak wroku 2006. Nowopowstała agencja reklamy zaprezentowała kierunkirozwoju po tym jak nadawca zrezygnował z współpracy z brokerami isam zajął się sprzedażą.

łk
łk
Udostępnij artykuł:

- Zaczynamy ostrą walkę o reklamę, ponieważ niepokojące wydająsię zapowiedzi Rządu dotyczące likwidacji abonamenturadiowo-telewizyjnego - powiedział prezes Polskiego Radia KrzysztofCzabański. Czabański obwinia poprzednie kierownictwo, że w porę niezajęło się tematyką sprzedaży bezpośredniej.

- Wpływy reklamowe uzyskane za pośrednictwem brokerów byłyniższe o 15 proc. w stosunku do 2006 r., natomiast wpływy zewspółpracy bezpośredniej były o ponad 15 proc. wyższe - mówidyrektor agencji reklamy Polskiego Radia Teresa Ziółkowska,pełniąca tę funkcję od stycznia 2007 roku.

Spadek wpływów reklamowych w pierwszych ośmiu miesiącach 2007 r.został odrobiony w ostatnim kwartale, którego dynamika była wyższao 33 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2006.

Odrobienie strat z pierwszych ośmiu miesięcy roku było możliwedzięki zahamowaniu spadkowego trendu w słuchalności Programu 1 - podokonaniu rekonfiguracji sieci nadajników w połowie ubiegłego rokui zwiększeniu zasięgu technicznego stacji na falach UKF do prawie95 proc. oraz dzięki kampanii informacyjno-wizerunkowej stacji.

- Odrobienie strat to również efekt nowego modelu handlowegoopartego o bezpośrednią współpracę z rynkiem reklamowym, zwyłączeniem pośrednictwa brokerów - dodaje Teresa Ziółkowska.Wcześniej sprzedażą reklamy w Polskim Radiu zajmował się Broker FMi CR Media.

Zmiana modelu handlowego Agencji Reklamy przyniosła w 2007 r. 89proc. wzrostu wpływów reklamowych w segmencie klientów agencyjnychbezpośrednio współpracujących z Polskim Radiem.

Szefowa agencji reklamy podała, że już w styczniu 2008 rokudochód z reklamy był wyższy o 50 proc. od wyniku uzyskanegokiedykolwiek wcześniej przez nadawcę.

- Na ten rok planujemy utrzymanie dotychczasowego poziomu z tegotytułu. Plan długookresowy zakłada wypracowanie wpływu wprostproporcjonalnego do naszych udziałów w rynku - mówi Ziółkowska.

Polskie Radio ma największą ofertę podcastowę w Polsce. Na dzieńdzisiejszy liczy ona ponad 80 tematycznych kanałów. Obecne one sąna stronach internetowych głównych anten. Środki z reklamy radiozamierza pozyskać też dzięki umożliwieniu marketerom sponsoringuposzczególnych kanałów.

Polskie Radio poinformowało też, że w 2008 roku nie przystąpi doKBR. Komitet Badań Radiowych skupia niemal wszystkie najważniejszepodmioty na polskim rynku radiowym. W skład wchodzą najważniejszestacje ogólnopolskie (RMF FM i Radio ZET), ponadregionalne i siecilokalne (m.in. sieć Agory i sieć Time). KBR zarządza projektembadawczym Radio Track.

- Nie odpowiada nam metodologia tego badania, która zakładapomiar na podstawie wywiadów przez telefony stacjonarne i komórkowe- powiedział prezes Czabański.

W tym roku instytut badawczy Gfk Polonia chce zmienićmetodologię badań wprowadzając tzw. metodę pasywną. Czabański mówi,że Polskie Radio będzie uczestniczyć w tym badaniu.

łk
Autor artykułu:
łk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"