Ponad 2,3 mln Polaków skorzystało z assistance w 2019 roku

Po raz dziewiąty opublikowano wyniki badania Rynek usług assistance widziany oczami klientów zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance. Jak wynika z badania, w 2019 roku z assistance skorzystało ponad 2,3 mln konsumentów. Świadomość usług assistance wynosi 75 proc. Celem przeprowadzonego badania był monitoring świadomości i potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia tych usług przez klientów, określono najbardziej pożądane rodzaje świadczeń. Zbadano również, czy dołączenie assistance do produktu finansowo-ubezpieczeniowego czyni go bardziej atrakcyjnym. W badaniu sprawdzono też w ramach jakich produktów finansowych klienci najczęściej wykorzystują usługi assistance. Świadomość na stabilnym poziomie Z 17,8 mln osób posiadających usługi finansowo-ubezpieczeniowe ponad 13,3 mln prawidłowo rozumie czym one są. Rozumienie assistance jako szeroko pojętych usług pomocowych/ratunkowych wynosi 52 proc. (wzrost o 8 p.p.), jako samochodowo/komunikacyjnych 31 proc. (wzrost o 9 p.p.). - Assistance większości badanych kojarzy się z czymś więcej niż jedynie pomocą w obszarze motoryzacji. Badani deklarują, że może dotyczyć ich zdrowia, być wsparciem w codziennych problemach w domu np. w ramach pomocy hydraulika, elektryka czy ślusarza. Respondenci doskonale zdają sobie sprawę, że na assistance mogą liczyć w nagłych sytuacjach. Assistance to kompleksowa pomoc. – wyniki badania komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance. Assistance medyczne najbardziej atrakcyjne, coraz wyżej cenione assistance domowe W tegorocznej edycji badania największą deklarowaną wartość dla badanych Polaków miało assistance medyczne np. domowa wizyta lekarska (73 proc.), które wyprzedziło dotychczasowego lidera – assistance komunikacyjne. Na drugim miejscu znalazło się assistance samochodowe (70 proc.), a na trzecim domowe np. pomoc hydraulika lub elektryka (64 proc.). - Badani deklarowali, że najchętniej skorzystaliby z usług assistance medycznego, czyli między innymi bardzo popularnej pośród oferowanych przez nas serwisów rehabilitacji (68 proc., wzrost o 10 p.p.), dostępu do badań specjalistycznych takich jak tomografia (64 proc., wzrost o 9 p.p.). Trzecim najbardziej atrakcyjnym serwisem jest holowanie pojazdu (54 proc., wzrost o 5 p.p.) – dodaje Piotr Ruszowski. - W porównaniu z zeszłorocznym badaniem istotny wzrost odnotowała obawa związana z awarią sprzętów RTV/AGD (54 proc., wzrost o 7 p.p.), wyraźnie widać, że z roku na rok assistance domowe zyskuje na wartości. – dodaje Piotr Ruszowski.   Zakres assistance ma znaczenie 74 proc. badanych uważa, że produkty finansowo-ubezpieczeniowe zyskują na wartości gdy dodane są do nich usługi assistance. - Zakres dodawanych usług pomocowych ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Największe znaczenie ma w przypadku zakupu ubezpieczenia na życie (69 proc.), ubezpieczenia NNW (66 proc.) oraz ubezpieczenia domu (63 proc.). – mówi Piotr Ruszowski. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 17.01. – 19.02.2020 roku. Metoda realizacji badania to wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Uwzględniono ogólnopolską próbę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości (N = 1700). Badanie zrealizowano dziewiąty raz z rzędu według tych samych parametrów badawczych i jest ono źródłem wiedzy na temat trendów i tendencji dla usług assistance na rynku finansowym.  

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:
grafika

Grupa Mondial Assistance: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z ponad 20 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych. Mondial Assistance press box

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?