Dentsu w swoim raporcie prognozuje, że globalne wydatki na reklamy przekroczą poziom biliona dolarów już w 2026 roku. Oczekiwany wzrost wyniesie 5,1 proc., i przewyższy prognozowany wzrost globalnej gospodarki na poziomie 3,1 proc. To podkreśla strategiczne znaczenie inwestycji w media, mimo obecnych trudności gospodarczych.
Podróże, wydarzenia sportowe i wybory polityczne w przyszłym roku mają dodatkowo stymulować rynek reklamowy. Olimpiada zimowa, Mistrzostwa Świata FIFA oraz wybory do Kongresu USA będą kluczowymi wydarzeniami generującymi popyt na reklamy, co stworzy dogodne warunki dla marek na zwiększenie swojej widoczności.
Chiny z największym wzrostem
Region Azji i Pacyfiku jest liderem wzrostu na rynku reklamowym, z przewidywaniami, że osiągnie wartość 376,4 miliardów dolarów w 2026 roku. Chiny z największym wzrostem napędzane są popularnością platform video i lifestyle. Indie również wyróżniają się dynamicznym wzrostem dzięki mediom detalicznym i wydarzeniom sportowym.

W Ameryce najwięcej wydatków na reklamy notuje się w Stanach Zjednoczonych, gdzie przewidywany jest wzrost oparty na kanałach cyfrowych, takich jak wyszukiwanie, social media i usługi streamingowe. Z kolei w Europie Wielka Brytania prowadzi pod względem wzrostu, z prognozowanym wzrostem 5,7 proc.
Reklama cyfrowa pozostaje kluczowym motorem wzrostu, mając odpowiadać za 68,7 proc. całości wydatków w 2026 roku. Segmenty takie, jak media detaliczne czy reklamy video i w social media wpływają na rozwój. Programatyczny handel, czyli zautomatyzowane kupowanie przestrzeni reklamowej, stanie się standardem na rynku.
Oczekuje się, że do 2026 roku aż 71,6 proc. wydatków reklamowych będzie sterowane przez algorytmy. Dyrektorzy ds. marketingu coraz bardziej uwzględniają sztuczną inteligencję w swoich strategiach, by poprawić efektywność kampanii oraz analizę danych.











