Ponad bilion dolarów na reklamy w 2026 r. Chiny motorem wzrostu

Dentsu przewiduje, że globalne wydatki na reklamy osiągną rekordowy poziom ponad biliona dolarów w 2026 r. Wzrost ten napędza przede wszystkim region Azji i Pacyfiku oraz rozwój technologii cyfrowych.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Ponad bilion dolarów na reklamy w 2026 r. Chiny motorem wzrostu
Prognozy dla rynku reklamowego w 2026 roku

Dentsu w swoim raporcie prognozuje, że globalne wydatki na reklamy przekroczą poziom biliona dolarów już w 2026 roku. Oczekiwany wzrost wyniesie 5,1 proc., i przewyższy prognozowany wzrost globalnej gospodarki na poziomie 3,1 proc. To podkreśla strategiczne znaczenie inwestycji w media, mimo obecnych trudności gospodarczych.

Podróże, wydarzenia sportowe i wybory polityczne w przyszłym roku mają dodatkowo stymulować rynek reklamowy. Olimpiada zimowa, Mistrzostwa Świata FIFA oraz wybory do Kongresu USA będą kluczowymi wydarzeniami generującymi popyt na reklamy, co stworzy dogodne warunki dla marek na zwiększenie swojej widoczności.

Chiny z największym wzrostem

Region Azji i Pacyfiku jest liderem wzrostu na rynku reklamowym, z przewidywaniami, że osiągnie wartość 376,4 miliardów dolarów w 2026 roku. Chiny z największym wzrostem napędzane są popularnością platform video i lifestyle. Indie również wyróżniają się dynamicznym wzrostem dzięki mediom detalicznym i wydarzeniom sportowym.

W Ameryce najwięcej wydatków na reklamy notuje się w Stanach Zjednoczonych, gdzie przewidywany jest wzrost oparty na kanałach cyfrowych, takich jak wyszukiwanie, social media i usługi streamingowe. Z kolei w Europie Wielka Brytania prowadzi pod względem wzrostu, z prognozowanym wzrostem 5,7 proc.

Tak będą wyglądać wydatki reklamowe
Tak będą wyglądać wydatki reklamowe © Licencjodawca

Reklama cyfrowa pozostaje kluczowym motorem wzrostu, mając odpowiadać za 68,7 proc. całości wydatków w 2026 roku. Segmenty takie, jak media detaliczne czy reklamy video i w social media wpływają na rozwój. Programatyczny handel, czyli zautomatyzowane kupowanie przestrzeni reklamowej, stanie się standardem na rynku.

Oczekuje się, że do 2026 roku aż 71,6 proc. wydatków reklamowych będzie sterowane przez algorytmy. Dyrektorzy ds. marketingu coraz bardziej uwzględniają sztuczną inteligencję w swoich strategiach, by poprawić efektywność kampanii oraz analizę danych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Fuzja Netfliksa i HBO Max. "Zabetonuje to dominację platformy w Polsce"

Fuzja Netfliksa i HBO Max. "Zabetonuje to dominację platformy w Polsce"

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Polskie wersje znanych kanałów filmowych z koncesjami na 12 lat

Polskie wersje znanych kanałów filmowych z koncesjami na 12 lat

Czołowy dziennikarz polityczny odchodzi z "Super Expressu". Prowadził debatę w TVP

Czołowy dziennikarz polityczny odchodzi z "Super Expressu". Prowadził debatę w TVP

W Agorze przez lata na umowach cywilnoprawnych? Szefowa "Solidarności": działania firmy nie są wystarczające

W Agorze przez lata na umowach cywilnoprawnych? Szefowa "Solidarności": działania firmy nie są wystarczające

TVP zaczyna sprzedaż reklam przy igrzyskach. Blisko milion zł za najdroższy pakiet

TVP zaczyna sprzedaż reklam przy igrzyskach. Blisko milion zł za najdroższy pakiet