Ponad połowa Polaków za prowadzeniem działań PR przez firmy i instytucje

56% Polaków uważa, że firmy oraz instytucje powinny prowadzić działania PR. Potrzebę budowania wizerunku najlepiej rozumieją osoby z dyplomem uczelni wyższych. Wśród grup zawodowych, które uznają działania komunikacyjne za zbędne, przodują pracownicy fizyczni, rolnicy oraz przedsiębiorcy - wynika z badania IIBR.

km
km
Udostępnij artykuł:

Świadomość potrzeby prowadzenia działań PR jest silnie skorelowana z wykształceniem. Wyniki wskazują, że odsetek osób podzielających tę opinię wśród posiadających wykształcenie podstawowe wyniósł 48% i był o 25 pkt. proc. niższy niż w grupie respondentów z wykształceniem wyższym (73%).

grafika

Postrzeganie PR w Polsce jest również uzależnione od wykonywanej pracy. Spośród ankietowanych pracowników umysłowych wyższego szczebla 75% dostrzega potrzebę prowadzenia działań komunikacyjnych. W przypadku ich kolegów piastujących niższe stanowiska odsetek ten wyniósł 60%, a wśród pracowników fizycznych i rolników – 39%. Natomiast tylko dwóch na pięciu przedsiębiorców skorzystałoby z usług PR.

Badanie zostało przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Procontent Communication w okresie od 29 do 31 października 2013 r. na grupie 752 Polaków w wieku od 18 do 50 lat. Celem było zbadanie świadomości dotyczącej działań PR w Polsce.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski