Świadomość potrzeby prowadzenia działań PR jest silnie skorelowana z wykształceniem. Wyniki wskazują, że odsetek osób podzielających tę opinię wśród posiadających wykształcenie podstawowe wyniósł 48% i był o 25 pkt. proc. niższy niż w grupie respondentów z wykształceniem wyższym (73%).
Postrzeganie PR w Polsce jest również uzależnione od wykonywanej pracy. Spośród ankietowanych pracowników umysłowych wyższego szczebla 75% dostrzega potrzebę prowadzenia działań komunikacyjnych. W przypadku ich kolegów piastujących niższe stanowiska odsetek ten wyniósł 60%, a wśród pracowników fizycznych i rolników – 39%. Natomiast tylko dwóch na pięciu przedsiębiorców skorzystałoby z usług PR.

Badanie zostało przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Procontent Communication w okresie od 29 do 31 października 2013 r. na grupie 752 Polaków w wieku od 18 do 50 lat. Celem było zbadanie świadomości dotyczącej działań PR w Polsce.










