Popyt na AI pomaga marketingowi. Gigant podnosi prognozę

Publicis Groupe odnotował w trzecim kwartale br. 5,7 proc. organicznego wzrostu przychodów i podniósł całoroczną prognozę do 5–5,5 proc. Kluczowy był popyt na produkty i usługi AI oraz wygrane nowe kontrakty.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Popyt na AI pomaga marketingowi. Gigant podnosi prognozę
Arthur Sadoun, fot. kadr z youtube / Publicis Groupe

Publicis Groupe podała, że w III kwartale organiczne przychody netto wzrosły o 5,7 proc., powyżej wewnętrznych oczekiwań. Przychody raportowane sięgnęły 3,529 mld euro, co oznacza wzrost o 3,1 proc. rok do roku.

W ujęciu geograficznym najwyższe tempo organicznego wzrostu odnotowano w USA: 7,1 proc., wobec 5,3 proc. w II kwartale. Region APAC urósł o 6,5 proc., a Europa o 2,8 proc., przy dużym zróżnicowaniu rynków. Rynek brytyjski wyróżnił się zwyżką o 10,7 proc.

Dwie trzecie przychodów z usług mediowych

Na poziomie linii biznesowych ok. 60 proc. przychodów generują usługi mediowe i to one urosły o wysokie jednocyfrowe tempo. Dział kreatywny zwiększył sprzedaż w tempie średniego jednocyfrowego wzrostu, co potwierdza stabilny popyt reklamodawców.

Spółka podniosła całoroczną prognozę wzrostu do 5–5,5 proc. Wskazała na utrzymujący się, wysoki popyt na produkty i usługi AI. W lipcu, przy okazji wyników za II kwartał, guidance podbito do poziomu "blisko 5 proc.", z wcześniej komunikowanych 4,5–5 proc.

Prezes Arthur Sadoun podkreślił, że firma buduje przewagę dzięki modelowi wspieranemu przez sztuczną inteligencję. - Kontynuujemy zdobywanie udziałów rynkowych i umacniamy się jako 'kategoria sama w sobie', dzięki naszemu unikalnemu modelowi zoptymalizowanemu przez AI - powiedział Arthur Sadoun. - Nie tylko nie widzimy znaczących cięć budżetów marketingowych u klientów, ale ich zainteresowanie naszymi produktami i usługami AI nawet znacząco wzrosło - dodał.

Do osiągniętego wyniku przyczyniły się też nowe wygrane przetargi w III kwartale. Publicis pozyskał m.in. PayPal, Paramount Skydance oraz Kimberly-Clark. Jak zaznaczył Sadoun, nowe kontrakty mają pomóc firmie "przewyższać rynek" w 2026 r. po raz siódmy z rzędu.

Analitycy Madison & Wall ocenili, że dynamika Publicis będzie "znacząco wyższa na tle konkurentów", a cały sektor agencji reklamowych mógł urosnąć w kwartale bliżej 2 proc. Branża czeka na publikacje kolejnych grup, w tym Havas (jeszcze dziś) i Omnicom (w przyszłym tygodniu).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów