Publicis Groupe podała, że w III kwartale organiczne przychody netto wzrosły o 5,7 proc., powyżej wewnętrznych oczekiwań. Przychody raportowane sięgnęły 3,529 mld euro, co oznacza wzrost o 3,1 proc. rok do roku.
W ujęciu geograficznym najwyższe tempo organicznego wzrostu odnotowano w USA: 7,1 proc., wobec 5,3 proc. w II kwartale. Region APAC urósł o 6,5 proc., a Europa o 2,8 proc., przy dużym zróżnicowaniu rynków. Rynek brytyjski wyróżnił się zwyżką o 10,7 proc.

Dwie trzecie przychodów z usług mediowych
Na poziomie linii biznesowych ok. 60 proc. przychodów generują usługi mediowe i to one urosły o wysokie jednocyfrowe tempo. Dział kreatywny zwiększył sprzedaż w tempie średniego jednocyfrowego wzrostu, co potwierdza stabilny popyt reklamodawców.
Spółka podniosła całoroczną prognozę wzrostu do 5–5,5 proc. Wskazała na utrzymujący się, wysoki popyt na produkty i usługi AI. W lipcu, przy okazji wyników za II kwartał, guidance podbito do poziomu "blisko 5 proc.", z wcześniej komunikowanych 4,5–5 proc.
Prezes Arthur Sadoun podkreślił, że firma buduje przewagę dzięki modelowi wspieranemu przez sztuczną inteligencję. - Kontynuujemy zdobywanie udziałów rynkowych i umacniamy się jako 'kategoria sama w sobie', dzięki naszemu unikalnemu modelowi zoptymalizowanemu przez AI - powiedział Arthur Sadoun. - Nie tylko nie widzimy znaczących cięć budżetów marketingowych u klientów, ale ich zainteresowanie naszymi produktami i usługami AI nawet znacząco wzrosło - dodał.

Do osiągniętego wyniku przyczyniły się też nowe wygrane przetargi w III kwartale. Publicis pozyskał m.in. PayPal, Paramount Skydance oraz Kimberly-Clark. Jak zaznaczył Sadoun, nowe kontrakty mają pomóc firmie "przewyższać rynek" w 2026 r. po raz siódmy z rzędu.
Analitycy Madison & Wall ocenili, że dynamika Publicis będzie "znacząco wyższa na tle konkurentów", a cały sektor agencji reklamowych mógł urosnąć w kwartale bliżej 2 proc. Branża czeka na publikacje kolejnych grup, w tym Havas (jeszcze dziś) i Omnicom (w przyszłym tygodniu).











