Różczka, Więdłocha, Pawlicki, Zakościelny i Musiał w akcji „BohaterON - włącz historię!” (wideo)

Ruszyła tegoroczna odsłona kampanii „BohaterON - włącz historię!” dotyczącej Powstania Warszawskiego. W akcję zaangażowali się aktorzy Magdalena Różczka, Agnieszka Więdłocha, Antoni Pawlicki, Maciej Zakościelny i Maciej Musiał. Spoty i grafiki do akcji przygotował dom produkcyjny Platige Image.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Różczka, Więdłocha, Pawlicki, Zakościelny i Musiał w akcji „BohaterON - włącz historię!” (wideo)
Maciej Musiał w spocie z kampanii „BohaterON - włącz historię!”

W ramach kampanii po raz czwarty każdy, kto chce uhonorować uczestników Powstania Warszawskiego, będzie mógł wysłać do nich kartkę pocztową lub list. W tym roku nie będą dostępne darmowe pocztówki, organizatorzy zachęcają do własnoręcznego wykonania kartki bądź napisania listu i przesłania na adres: Fundacja Sensoria, ul. Ołtaszyńska 7, 53-010 Wrocław.

Podobnie jak w poprzednich latach można napisać bezpłatną pocztówkę do powstańca na stronie BohaterON.pl. Wypełnione tam kartki zostaną wydrukowane i po zakończeniu akcji - razem z nadesłanymi do siedziby Fundacji Sensoria życzeniami - przekazane adresatom w formie tradycyjnej.

Do udziału w kampanii zachęca spot, w którym występują aktorzy Magdalena Różczka, Agnieszka Więdłocha, Antoni Pawlicki i Maciej Zakościelny. - Dzięki akcji możemy nawiązać dialog z wyjątkowymi ludźmi reprezentującymi inne pokolenie, świadkami historii, bohaterami, którym powinniśmy po prostu podziękować. Wydarzenia sprzed 75 lat i poświęcenie Powstańców pomogły zbudować naszą świadomość narodową. To właśnie oni pokazali nam, że mamy być niepokorni, mieć swoje zdanie i nie pozwolić, by ktoś mówił nam, co powinniśmy robić. To dzięki nim dziś jesteśmy i czujemy się wolni - tłumaczy Antoni Pawlicki.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/powstanie-warszawskie-75-rocznica-wybuchu-w-spocie-muzeum-powstania-warszawskiego-powstancy-wtedy-i-dzisiaj-wideo,7170866087860353a ##

- W tegorocznej edycji kampanii odeszliśmy od motywu „Czasu honoru”. Spot prezentuje proces tworzenia listu - korespondencji do Powstańca - oraz sposobów, w jaki możemy taki dialog nawiązać. Jest w nim zawarty również zwrot do Powstańców: „Jesteście dla nas bardzo ważni”. Wspierają nas, jak zawsze, wspaniali polscy aktorzy oraz Pani Hanna Stadnik, ps. Hanka, która reprezentuje Powstańców Warszawskich - opisuje Agnieszka Łesiuk-Krajewska, przewodnicząca komitetu organizacyjnego kampanii „BohaterON - włącz historię!”.

Akcja wysyłania kartek i listów potrwa do końca września.

 

W tegorocznej akcji promowana jest też ustanowiona właśnie Nagroda BohaterONy 2019 im. Powstańców Warszawskich. Jej celem jest wyróżnienie osób, firm i instytucji, których aktywność w szczególny sposób promowała wiedzę o historii Polski z lat 1918–1989 oraz edukację historyczno-patriotyczną w 2018 roku. Kandydatów można zgłaszać od 1 do 30 sierpnia w sześciu kategoriach: instytucja, firma, nauczyciel, osoba publiczna, organizacja non profit i dziennikarz. W tym celu należy wypełnić formularz dostępny na stronie kampanii i przesłać jego skan wraz ze zgodą kandydata na adres nagroda@bohateron.pl.

Wspiera to spot, w którym występuje Maciej Musiał. Tak jak pozostali aktorzy zaangażowani w akcję znalazł się - obok przedstawicieli polskiego rządu, środowisk kombatanckich i historyków - w kapitule wybierającej laureatów.

- Chcemy wspólnie docenić tych, którzy podtrzymują pamięć o historii Polski: społeczników, pasjonatów - wszystkich, którzy swoim zapałem i kreatywnością sprawiają, że historia jest dla nas ciekawsza, bliższa… staje się naprawdę nasza. Na potrzeby kampanii stworzyliśmy spot, który oprócz informowania o Nagrodzie ma zadanie edukacyjne. Pokazujemy w nim proces tworzenia BohaterONa - statuetki, na którą - w przenośni - składają się ważne dla naszej historii wydarzenia. Proces ten to symbol troszczenia się o historię, pielęgnowania jej, przekazywania pamięci - rozlewany w formie i zastygający metal nawiązywać może również do słów: „Nasz naród jak lawa…”. Ostateczną interpretację spotu pozostawiamy odbiorcom. W rolę twórcy statuetki – artysty wcielił się aktor Maciej Musiał - tłumaczy Agnieszka Łesiuk-Krajewska

 

Spoty i grafiki do kampanii na zasadach non-profit przygotował dom produkcyjny Platige Image. Reżyserią spotów zajął się Kamil Pohl.

Akcja obejmuje Telewizję Polską, Polskie Radio (rozgłośnie ogólnopolskie i regionalne), internet, pojazdy komunikacji miejskiej i lokalnej w różnych częściach kraju, pociągi PolRegio oraz samoloty Dreamliner PLL LOT.

Partnerami strategicznymi są PKN Orlen i Narodowy Bank Polski, pozostałymi - oprócz firm i instytucji wymienionych powyżej - Muzeum Powstania Warszawskiego, Instytut Pamięci Narodowej, Fundacja PZU, Poczta Polska, Totalizator Sportowy i Polska Grupa Energetyczna.

Media i innych partnerów do kampanii pozyskali jej organizatorzy: Fundacja Rosa i Fundacja Sensoria.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu