Prezes Ekstraklasy: nowa umowa sponsorska w ciągu pół roku za 20 mln zł

Dariusz Marzec, prezes spółki Ekstraklasa SA, poinformował, że firma prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami dotyczące głównego pakietu sponsorskiego rozgrywek. Jest on wyceniany na ok. 20 mln zł i może zostać podzielony na dwie części: dla sponsora tytularnego i głównego.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Piłkarska Ekstraklasa nie ma sponsora tytularnego od początku bieżącego sezonu, kiedy zakończyła się druga dwuletnia umowa z T-Mobile Polska. Telekom zdecydował się mocno ograniczyć współpracę i został partnerem technologicznym rozgrywek.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowy-sponsor-ekstraklasy-niepredko-i-nie-tak-hojny-jak-t-mobile-opinie ##

W niedzielę w programie „Cafe Futbol” w Polsat News Dariusz Marzec, który od lipca br. jest prezesem spółki Ekstraklasa SA zarządzającej tymi rozgrywkami, poinformował, że prowadzone są obecnie rozmowy z kilkoma firmami zainteresowanymi głównym pakietem sponsorskim. Przy czym sporym ograniczeniem jest cena tego pakietu - ok. 20 mln zł. - Na wydanie takiej kwoty na sponsoring może pozwolić sobie tylko kilka firm - przyznał Marzec.

Szef Ekstraklasy zaznaczył jednak, że główny pakiet sponsorski może zostać podzielony na dwie części. W tym wariancie rozgrywki będą mieć sponsora tytularnego i głównego, którzy podzielą się jego kosztami.

Dariusz Marzec stwierdził, że rozmowy powinny zostać sfinalizowane w ciągu jednego-dwóch kwartałów. - Firmy przygotowują obecnie budżety na przyszły rok - wyjaśnił. Czy kluby nie mają pretensji do kierownictwa Ekstraklasy, że przez sporą część sezonu nie otrzymały pieniędzy od głównego sponsora? - Takie oczekiwania klubów są naturalne i całkowicie je rozumiemy - stwierdził Marzec.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ekstraklasa-w-telewizji-mecze-legii-warszawa-i-liga-extra-najchetniej-ogladane ##

Dodał przy tym, że na postrzeganie Ekstraklasy wśród partnerów biznesowych ma wpływ kilka czynników, m.in. bezpieczeństwo na stadionach, dlatego spółka poświęca dużo uwagi podnoszeniu standardów w tym zakresie i komunikowaniu tego w mediach. Kluczowa jest też frekwencja na meczach i ogólne zainteresowanie rozgrywkami. Marzec zwrócił uwagę, że w Niemczech, gdzie stadiony pierwszej ligi są wypełnione przez kibiców średnio w ponad 90 proc., zainteresowanie piłką nożną deklaruje ponad połowa społeczeństwa, natomiast w Polsce - tylko kilkanaście proc. - Brakuje nam pospolitego ruszenia na stadiony. To nakręciłoby wpływy biznesowe dla klubów - ocenił szef Ekstraklasy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online